BLIK nieustannie się rozwija, co potwierdzają wyniki transakcji oraz coraz większa liczba aktywnych użytkowników. Od stycznia do sierpnia 2023 roku wykonali oni 1 miliard transakcji, ustanawiając tym samym nowy rekord. Ten spektakularny wynik podkreśla rosnącą popularność systemu, jego dynamiczny postęp oraz wpływ na rynek płatności bezgotówkowych.
Od momentu debiutu na rynku ponad 8 lat temu, BLIK zdobył zaufanie oraz popularność wśród wielu osób, stając się jedną z najbardziej preferowanych metod płatności w Polsce. Zgodnie z danymi Polskiego Standardu Płatności, z systemu coraz chętniej korzystają użytkownicy aplikacji mobilnych banków – na koniec czerwca br. było ich już ponad 14 mln. W tym roku zrealizowali oni już miliard transakcji, co oznacza, iż od startu systemu łączna liczba operacji to 3,8 mld. Tegoroczne osiągnięcie to istotny moment w historii BLIKA, który pokazuje jego ugruntowaną pozycję na rynku.
Online i offline
BLIK skutecznie realizuje swoją misję dostarczania szybkiego i bezpiecznego sposobu płatności, który ułatwia wielu osobom codzienne zarządzanie swoimi finansami. Użytkownicy mogą się nim rozliczyć online, offline, a także wypłacać i wpłacać pieniądze w bankomatach oraz realizować przelewy na telefon. System utrzymuje wysokie tempo rozwoju i wzrostu operacji płatniczych. W porównaniu do poprzedniego roku, próg miliarda transakcji został przekroczony w szybszym czasie.
BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma w tej chwili praktycznie każdy z klientów krajowych instytucji płatniczych oferujących aplikację mobilną. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.