Tegoroczny Black Friday rozegra się w Internecie. To jeden z wniosków z badania „Mobilny Portret Polaka”, które powstało na zlecenie Banku Millennium.
Black Friday z coraz większą popularnością
Z badania „Mobilny Portret Polaka” wynika, iż idea tygodnia wyprzedaży, którego momentem kulminacyjnym jest Black Friday i Cyber Monday zyskuje coraz większą popularność również w Polsce. Wydarzenie wywodzące się ze Stanów Zjednoczonych w tym roku rozpocznie się w najbliższy poniedziałek. Black Friday i Cyber Monday wypadają kolejno 29 listopada oraz 2 grudnia.
Zgodnie z wynikami badania zleconego przez Bank Millennium aż 9 z 10 respondentów zna pojęcie „Black Friday”. Większość wie również, czym jest Cyber Monday. Znajomość tego terminu wskazuje 6 z 10 badanych. Ponad 20% uczestników badania już wie, iż skorzysta z wyprzedaży.
„Mobilny Portret Polaka”
Większość zakupów podczas Black Week w Polsce ma zostać wykonana za pośrednictwem Internetu. Zakupy online w czasie tego wydarzenia deklaruje 83% badanych. Tego typu aktywność najczęściej deklarują osoby w wieku od 18 do 24 lat (93% tej grupy). Ponad 40% z korzystających z internetowych zakupów zapłaci za nie dzięki usługi BLIK. Drugą co do popularności metodą płatności będzie szybki przelew z bramki płatniczej (20% badanych). Dla porównania, ze stacjonarnych zakupów podczas Black Week skorzysta 33% respondentów.
„W okolicach Black Friday obserwujemy skokowy wzrost liczby transakcji, zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych. W tym roku także spodziewamy się rekordów. Przedsmak tego, co nas czeka, mieliśmy już w inne zakupowe święto, Dzień Singla, które przypada 11 listopada. Nasi klienci najchętniej płacili BLIKIEM, a liczba tych transakcji była o ponad 30 proc. wyższa niż w ubiegłym roku. Z naszych danych wynika też, iż w 3 kwartale 2024 roku blisko 2 mln klientów przynajmniej raz zapłaciło BLIKIEM” – wyjaśnia Tomasz Perski, kierownik Zespołu Rozwoju Rozwiązań dla Klienta – Karty i płatności w Departamencie Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.