Modernizacja linii kolejowej nr 202 Gdynia – Lębork za 3,2 mld zł – PLK wybierają ZUE

3 tygodni temu

Polskie Linie Kolejowe uznały ofertę krakowskiej spółki ZUE za najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 202. Firma złożyła najatrakcyjniejszą cenowo propozycję – w wysokości blisko 3,2 mld zł brutto, mieszcząc się w budżecie krajowego zarządcy infrastruktury (3,74 mld zł brutto).

Projekt zakłada rozbudowę linii do układu dwutorowego na odcinkach Gdynia Chylonia – Rumia oraz Wejherowo – Lębork. Między Rumią a Wejherowem powstaną 2 dodatkowe tory dedykowane dla pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM), co umożliwi separację ruchu dalekobieżnego od lokalnego. Modernizacja 55-kilometrowego odcinka pozwoli na podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 200 km/h, a towarowych do 120 km/h.

Mieszkańcy Gdyni doczekają się bezkolizyjnego przejazdu pod torami na ul. Puckiej. Budowa tunelu rozwiąże wieloletni problem korków przy przejeździe kolejowym, który od lat paraliżuje ruch w tej części miasta. W ramach modernizacji powstaną także 4 nowe przystanki: Rumia Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Wejherowo Bolszewo oraz Gościcino Zielony Dwór.

Inwestycja obejmuje również wymianę sieci trakcyjnej, przebudowę obiektów inżynieryjnych oraz instalację nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk). Wszystkie stacje i przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Krakowska spółka będzie miała 56 miesięcy na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu z Gdyni do Słupska ulegnie skróceniu o blisko 15 min.

Projekt realizowany jest w ramach projektu Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk i ubiega się o dofinansowanie z Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).

Autor: Damian Malesza

Zobacz również:

ZUE realizuje prace na trasie do Łomży za 367 mln zł
Polskie doświadczenie na rumuńskich torach – ZUE modernizuje kolej w Transylwanii
Idź do oryginalnego materiału