Grupa Monnari Trade, prowadząca sieć sklepów z modą damską pod szyldami Monnari i Femestage, wygenerowała w III kwartale 2024 roku obroty na poziomie 70,7 mln zł, czyli o 2,7 proc. mniej w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Wówczas przychody wyniosły 72,6 mln zł.
Jak pisze spółka w komunikacie – w minionym kwartale do najważniejszych niepowodzeń grupy należy: spadek przychodów i utrzymująca się dynamika kosztów sprzedaży (+4 proc.). Natomiast wśród dokonań wymienia zwiększenie marży brutto na sprzedaży o 2,1 p. proc. do poziomu 58,8 proc., a także kontynuacja rozmów dotyczących przejęcia spółki Komex S.A. i marki 5.10.15, czy podpisanie we wrześniu 2024 r. z bankiem Polska Kasa Opieki S.A. S.A aneksu do umowy o wielocelowy limit kredytowy zwiększającego wysokość dostępnego finansowania z 35 mln zł do kwoty 47 mln zł.
Mniej salonów
Na koniec września 2024 r. Grupa Monnari Trade prowadziła sprzedaż poprzez sieć stacjonarnych salonów, sklep internetowy i inne platformy internetowe oraz przez sprzedaż zewnętrzną/ hurtową.
W raporcie napisano, ze spółka w III kwartale 2024 roku zmniejszyła liczbę sklepów o 7,3 proc., a powierzchnię o ok. 3 proc. Tym samym w ramach sieci działało 176 salonów własnych marki Monnari, 20 salonów franczyzowych oraz 8 salonów pod marką Femestage, zlokalizowanych w centrach handlowych i galeriach oraz przy ulicach handlowych. Łącznie daje to liczbę 204 salonów o łącznej pow. 45,2 tys. mkw. Na koniec września 2023 r. spółka miała 220 salonów o powierzchni 46,6 tys. mkw.
Marża i koszty poszły w górę
Grupa Monnari Trade podała, iż w opisywanym okresie, marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,1 p. proc. do poziomu 58,9 proc., co dało wartość marży w wysokości 41 549 tys. zł, vs. 41 186 tys. zł w okresie porównywalnym w 2023 r. Dynamika kosztów sprzedaży i kosztów ogólnych Zarządu wyniosła 2,6 proc., w relacji do III kwartału 2023 r.
Grupa Kapitałowa Monnari Trade zakończyła trzeci kwartał 2024 roku ze stratą na poziomie operacyjnym w wysokości 369 tys. zł w porywaniu do zysku w wysokości 1 993 tys. zł w 2023 r. Na poziomie wyniku netto, grupa wypracowała zysk w wysokości 676 tys. zł vs 2 556 tys. za III kw. 2023 r.
W ujęciu narastającym za 9 miesięcy Monnari Trade wypracowało zysk netto w wysokości 7 776 tys. zł w porównaniu do zysku w wysokości 7 578 tys. zł w 2023 r. Zaprezentowane dane Grupy Kapitałowej za III kwartał b.r. są obarczone dynamicznym wzrostem kosztów pracy i energii, na co Zarząd Spółki Dominującej ma ograniczony wpływ. Jednocześnie okres III kwartału w branży odzieżowej tradycyjnie jest okresem poświątecznych wyprzedaży, co związane jest ze znacznymi promocjami i pogorszeniem się rentowności sprzedaży.