Warszawa, 16.05.2025 (ISBnews) – mPay odnotowało 42 tys. zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2025 r. wobec 69 tys. zł zysku netto rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,49 mln zł wobec 0,21 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 0,64 mln zł wobec 0,39 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,63 mln zł wobec 8,57 mln zł rok wcześniej. TTV (Total Transaction Value): 19,9 mln zł (+13,7% r/r).
“Głównymi czynnikami mającymi wpływ na wyniki finansowe I kwartału 2025 było:
• Przekroczenie 1,759 mln użytkowników aplikacji mPay,
• Rozszerzenie oferty pożyczkowej o nowe produkty wieloratalne, realizowane we współpracy z firmą Paytree,
• Zmniejszenie wartości sprzedanych biletów komunikacji miejskiej, które w całości wchodzą w przychód księgowy,
• Podpisanie umowy z firmą Synapsis IA, w ramach której wdrożone zostały rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji – poprawiające doświadczenie użytkownika oraz zwiększające efektywność monetyzacji usług,
• Uruchomienie funkcjonalności opłat za parking w Warszawie – projekt ten został wsparty kampanią promocyjną obejmującą działania radiowe oraz bezpośrednią dystrybucję materiałów w przestrzeni miejskiej;
• Rozpoczęcie współpracy produkcyjnej z firmą Żabka SA i udostępnienie możliwości zakupu biletów komunikacji miejskiej przez pierwszych klientów w aplikacji Zappka. Docelowo do usługi dostęp otrzyma ponad 10 milionów użytkowników,
• Podpisanie umowy zakończonej skutecznym wdrożeniem narzędzia typu Marketing Automation dostarczanego przez User.com – realizacja tego projektu pozwala na możliwie najefektywniejsze dotarcie do klientów z produktami dla spółki wysokomarżowymi, co w najbliższych miesiącach będzie mieć bezpośrednie przełożenie w wynikach finansowych spółki” – czytamy w komunikacie.
mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid dzięki telefona lub tabletu. Od 2007 r. mPay jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych dzięki urządzeń mobilnych. Inwestorem strategicznym mPay od 2013 r. jest Grupa Lew. mPay jest notowany na rynku NewConnect od 2011 r.
(ISBnews)