Mutti otwiera centralę na Europę Wschodnią

19 godzin temu

Włoska firma Mutti, specjalizująca się w przetworach pomidorowych, otworzyła spółkę zależną w Polsce. Nowe biuro w Warszawie stanie się siedzibą regionalną odpowiedzialną za rozwój działalności w Europie Wschodniej – obejmującą m.in. Litwę, Łotwę, Estonię, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Ukrainę i Mołdawię.

Decyzja o otwarciu regionalnej centrali w Polsce związana jest z dynamicznym wzrostem obecności marki na rynku – udział Mutti w polskim segmencie przetworów pomidorowych wzrósł z 2,8% w 2021 roku do 10,9% w 2024 roku. W ciągu najbliższych dwóch lat firma planuje rozbudować warszawski zespół do siedmiu osób, koncentrując rekrutacje na obszarach marketingu, zarządzania kategorią i sprzedaży.

Biurem kieruje Juan Pablo Carnevale, związany z Mutti od 2011 roku, wcześniej pełniący funkcje międzynarodowe w strukturach firmy.

Strategia Mutti w regionie Europy Wschodniej obejmuje zwiększenie obecności w kanałach sprzedaży detalicznej – supermarketach, hipermarketach i sklepach convenience. Ważnym elementem rozwoju jest również promocja segmentu gotowych sosów do makaronów. Marka współpracuje już z największymi sieciami handlowymi i inwestuje w działania marketingowe, ekspozycję oraz promocje konsumenckie.

Mutti podkreśla, iż rozwój opiera na trwałej współpracy z partnerami handlowymi oraz producentami surowców. Firma wypłaca premie za jakość – tylko w 2024 roku dostawcy otrzymali łącznie ok. 7 mln euro, co stanowiło średnią premię na poziomie 12,6% za najwyższej jakości pomidory.

Wszystkie pomidory wykorzystywane przez Mutti pochodzą z Włoch i są zbierane mechanicznie, co ma eliminować ryzyko pracy przymusowej i zapewniać stałą jakość. Marka stawia na transparentność w całym łańcuchu dostaw i nagradzanie rolników spełniających wysokie standardy uprawy.

Grupa Mutti – dane i obecność

Mutti to firma rodzinna założona w 1899 roku w Parmie. Grupa osiągnęła w 2024 roku 703 mln euro przychodu netto, przetwarzając 565 tys. ton pomidorów. Produkty marki są obecne w 100 krajach, a w 2023 roku po raz pierwszy sprzedaż eksportowa przewyższyła wolumen krajowy.

Poza Europą, Mutti rozwija działalność także w Australii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Spółka Mutti Polska jest siódmą jednostką handlową w strukturach firmy i odpowiada za rozwój na rynkach wschodnioeuropejskich.

Idź do oryginalnego materiału