Redakcja naTemat.pl doceniona w prestiżowym konkursie Innovation 2024
Konkurs Innovation 2024 zwieńczyła uroczysta gala, która odbyła się w środę w warszawskim Multikinie Złote Tarasy. W tegorocznej edycji konkursu jury składające się z 40 ekspertek i ekspertów oceniło aż 174 zgłoszenia, wyłaniając 63 najbardziej innowacyjne projekty, które następnie walczyły o najwyższe wyróżnienia.
"Kluczowym kryterium oceny była oryginalność, zmiana i progresywność oraz wpływ i korzyść. Jury doceniło nie tylko kreatywność i pomysłowość, ale także realne innowacje, które mogą kształtować przyszłe trendy w biznesie, komunikacji i mediach" – można było przeczytać na stronie konkursu.
Wśród przewodniczących jury znalazły się wybitne liderki i liderzy, w tym Stefan Batory, CEO i współzałożyciel Booksy Polska, który przewodniczył obradom, a także Paweł Patkowski (Orange), Anna Nowak (Saatchi & Saatchi Poland) i Olga Korolec (Ringier Axel Springer Polska), którzy nadzorowali ocenę w kategoriach odpowiednio: innowacje w biznesie, komunikacji i mediach.
Redakcja naTemat.pl dostała trzecią nagrodę w kategorii "Innowacje w mediach" w konkursie Innovation 2024. "Brązem" doceniony został nasz projekt "Tip the journalist".
Czym jest projekt "Tip the journalist"?
Jak informowaliśmy, "Tip the journalist to zupełnie nowe podejście do tematu wynagradzania autorów za treści w internecie, nad którym od lat pochylają się wydawcy na całym świecie. Mimo wszystko Polacy robią to raczej niechętnie, w zdecydowanej większości nie chcą płacić za dostęp do informacji, a często i wspierać całego medium.
Z tego powodu postawiliśmy na zupełnie inną relację na linii czytelnik-autor. "Od lat tipujemy wszystkich, dlaczego więc napiwku nie może dostać dziennikarz za profesjonalnie napisany artykuł, czy nagrany podcast bądź wideoreportaż?" – tak opisywaliśmy nasz projekt, kiedy startował.
Żyjemy w kulturze tipowania za dobrze wykonaną usługę. W tym przypadku jest to usługa, za którą w naTemat.pl przecież nie musicie płacić (choć jeżeli ktoś chce, może założyć konto "Twoje naTemat" i wyłączyć reklamy oraz personalizować stronę główną).
Jak to działa w praktyce? W artykułach na naszym portalu są elementy, które informują o możliwości przekazania napiwku.
W program są zaangażowani wszyscy dziennikarze Grupy naTemat, ale co ważne, jest on otwarty także na zewnętrznych autorów, którzy mogą budować w ten sposób wokół siebie swoje społeczności. jeżeli czujecie, iż jesteście jednym z nich, zapraszamy po więcej informacji i zgłoszenie tutaj.