Sprzedający na Vinted, OLX czy Allegro mogą paść ofiarą rozmaitych oszustw. Jak nie utracić dostępu do swojego konta radzi Nest Bank.
Metody oszustów
W komunikacie na swojej stronie internetowej Nest Bank opisuje praktyki oszustów na portalach sprzedażowych. Najczęściej kontaktują się oni ze sprzedającym poza nim. Wysyłają wiadomość SMS, Whatsapp lub e-mail. Wiadomości zawierają link wyłudzający dane logowania do bankowości internetowej lub karty płatniczej. Strony mogą wyglądać łudząco podobnie do autentycznych operatorów płatności lub banków.
Obrona przed oszustami
Niezależnie od podobieństwa nigdy nie należy logować się, ani podawać danych na tego typu stronach. Mają one na celu wyłudzenie informacji, które posłużą później oszustom do transferu środków z konta ofiary. Ponadto każdą wiadomość autoryzacyjną należy czytać dokładnie i nie zatwierdzać transakcji, która nie została przez nas zlecona. W przypadku rozmowy telefonicznej z pracownikiem Nest Banku należy poprosić go o weryfikację jego tożsamości. Do tego celu należy stosować wyłącznie powiadomienie PUSH. Inne formy, takie jak SMS, mogą być używane także przez oszustów.