Netto Polska konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, koncentrując się zarówno na modernizacji istniejących sklepów, jak i otwieraniu nowych lokalizacji. W 2025 roku sieć przeprowadziła 133 modernizacje i uruchomiła 19 placówek, a do końca roku planowane są jeszcze dwa otwarcia.
Działania te stanowią istotny element strategii Aspire’28, której celem jest osiągnięcie poziomu 1000 nowoczesnych sklepów w Polsce do 2028 roku.
Koncept Netto 4.0 – wygoda i nowoczesność
W mijającym roku aż 133 sklepy przeszły modernizację do konceptu Netto 4.0 – 93 w wersji light i 40 w pełnym formacie. Dzięki temu już ponad 183 placówki działają w nowym standardzie, który zapewnia wygodniejsze zakupy, przejrzystą przestrzeń i nowoczesne rozwiązania, takie jak kasy samoobsługowe. To ponad 25% całej sieci, która liczy dziś ponad 690 sklepów.
Koncepcja Netto 4.0 zakłada poprawę przejrzystości i funkcjonalności przestrzeni sklepowej. Zmieniony układ alejek i reorganizacja ekspozycji produktów ułatwiają orientację w sklepie i skracają czas zakupów. Modernizacje obejmują również odświeżenie stref chłodniczych i uspójnienie układu przestrzeni sprzedażowej, co sprzyja lepszemu wykorzystaniu powierzchni i poprawia estetykę wnętrz.
Nowy format to także rozwój rozwiązań wspierających wygodę klientów. W około 270 sklepach działają kasy samoobsługowe, które umożliwiają szybszą i bardziej elastyczną obsługę. Na jedną placówkę przypadają średnio cztery stanowiska, które obsługują średnio 40 proc. transakcji.
– Proces modernizacji sklepów Netto rozpoczął się drugiej połowie ubiegłego roku, kiedy wypracowaliśmy założenia dla nowego formatu sklepów Netto 4.0. Dziś już ponad 25% naszych sklepów działa w koncepcie 4.0, a każdy nowy obiekt spełnia najwyższe standardy wygody i funkcjonalności. To kierunek, który będziemy kontynuować w kolejnych latach– mówi Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska.
Nowe sklepy i ekspansja sieci
Rok 2025 to dla Netto również okres intensywnego rozwoju poprzez otwieranie nowych sklepów. Do tej pory uruchomiono 19 placówek w różnych częściach kraju, w tym m.in. w Gdańsku, Wrocławiu, Warszawie, Gorzowie, a w czwartek 11 grudnia także w Grodzisku Wielkopolskim i Ostrzeszowie.
– Stawiamy na stały, przemyślany rozwój, który pozwala nam umacniać pozycję na rynku i docierać z naszą ofertą do jak najszerszego grona klientów. Dlatego regularnie otwieramy nowe sklepy, a jeszcze przed Bożym Narodzeniem uruchomimy kolejne dwa – w Golkowicach i Chotomowie. Wszystkie nowe placówki działają w koncepcie 4.0, dzięki czemu gwarantujemy wysoki i spójny standard zakupów w całym kraju, czy to w Warszawie czy w Niemczu – podkreśla Patrycja Kamińska.
Efektywność energetyczna i zrównoważony rozwój
Modernizacje idą w parze z inwestycjami w efektywność energetyczną. Wszystkie sklepy mają oświetlenie LED i systemy zarządzania energią, a w ponad 350 działają instalacje fotowoltaiczne. W około 80 placówkach zainstalowano pompy ciepła. To element strategii neutralności klimatycznej do 2050 roku.
Długofalowa strategia rozwoju Aspire’28
Zarówno modernizacje, jak i nowe otwarcia są integralną częścią strategii Aspire’28, przyjętej przez Grupę Salling, właściciela Netto Polska. Zakłada ona osiągnięcie poziomu 1000 nowoczesnych sklepów w Polsce do końca 2028 roku. Wzrost ten będzie realizowany zarówno poprzez organiczne otwieranie nowych placówek, jak i poprzez przejęcia innych sieci handlowych. Celem strategii jest umocnienie pozycji Netto na polskim rynku detalicznym oraz zapewnienie klientom jeszcze większej dostępności sklepów w skali całego kraju.

4 godzin temu





![[RAPORT] Colliers: W 2026 deweloperzy parków handlowych utrzymają wysoką aktywność](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/park-handlowy2.jpg)

