Nie podałeś tej informacji w banku? PKO BP potwierdza, lista utrudnień jest długa

9 godzin temu
Zdjęcie: Wydarzenia 24


Bank nie ma tej informacji przypiętej do twojego konta? Sporo tracisz. PKO BP wyjaśnia, iż warto dbać o dane, gdyż ich brak powoduje szereg utrudnień, a choćby uniemożliwia część działań. Wyjaśniamy, co się dzieje, gdy bank nie posiada twojego aktualnego numeru telefonu, dowodu tożsamości, albo adresów. W jednym z przypadków nie dostaniesz choćby karty do własnego konta.


Polacy często nie mają świadomości, jak ważne jest aktualizowanie danych podawanych w urzędach i instytucjach. Regularnie przypomina o tym Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który wskazuje, iż w przypadku braku aktualnego adresu zamieszkania listy z poufnymi informacjami trafią w niepowołane ręce. ZUS nie jest jednak jedyny. PKO BP wyjaśnia, iż klienci tracą na tym, iż nie dbają o szczegóły.


Nie podałeś tej informacji w banku? Przygotuj się na utrudnienia


Banki zbierają dane klientów w celu obsługi ich kont i dbania o pieniądze przechowywane w ramach danej instytucji. Nie zawsze jednak dochodzi do aktualizacji kluczowych informacji. Mowa między innymi o wymianie dowodu osobistego, a więc zmiany jego numeru i serii, czy brak podania aktualnego numeru telefonu z racji obawy o nękanie połączeniami. Reklama


PKO BP przypomina klientom, dlaczego ważne jest to, aby bank posiadał aktualne dane w swojej bazie. Można wiele stracić, a część operacji będzie zwyczajnie niedostępna. Dotyczy to między innymi przypadku, gdy klient zmienił dowód tożsamości i nie poinformował o tym banku.
PKO BP wyjaśnia, iż w przypadku, gdy bank nie posiada danych aktualnego dowodu tożsamości, klient nie może nie tylko składać wniosków i zawierać umów online (np. ubezpieczenia, pożyczki, czy lokaty). W tym przypadku niemożliwe jest także:
załatwianie spraw urzędowych poprzez iPKO, zarządzanie finansami w aplikacji IKO i serwisie iPKO (np. zlecanie przelewów, sprawdzanie historii transakcji).
To jednak nie wszystko. O ile klienci banków mają świadomość, iż informacja o zmianie dowodu osobistego, czy innego dokumentu tożsamości jest ważna, to już wiedza dotycząca braku aktualizacji innych danych nie jest tak powszechna. Natomiast PKO BP udowadnia, iż lista potencjalnych problemów nie jest krótka.


Lepiej podać numer telefonu w banku, to może uchronić przed problemami


Niewiele osób ma świadomość tego, dlaczego ważne jest, aby bank posiadał aktualny numer telefonu klienta. Wbrew pozorom wcale nie jest to związane z możliwością dzwonienia i składania ofert kolejnych kredytów. PKO BP wyjaśnia, iż bez aktualnego telefonu nie będzie możliwe skontaktowanie się z klientem w ważnej sprawie, czyli między innymi w momencie, gdy pracownicy banku zauważą podejrzaną transakcję na koncie.


Inne usługi, które nie są możliwe do wykonania w przypadku braku aktualizacji numeru kontaktowego to korzystanie z powiadomień SMS o zdarzeniach na koncie, a także brak możliwości korzystania z pełni usług w ramach aplikacji i brak dostępności opcji potwierdzania transakcji kodem SMS.


Bank nie ma twojego adresu? PKO BP wyjaśnia, co to oznacza


PKO BP w specjalnym wyjaśnieniu dla klientów wskazuje, iż osoby rezygnujące z podania do banku aktualnego adresu e-mail nie tylko nie będą mogły liczyć na szybkie otrzymanie wiadomości drogą elektroniczną, ale także sami pozbawiają się możliwości skorzystania z usługi otrzymania wyciągu elektronicznego.
Niemniej dużo poważniejsze konsekwencje dotyczą przypadku, gdy klient banku nie zaktualizował adresu zamieszkania, na przykład po przeprowadzce. PKO BP wyjaśnia, iż w takim przypadku trzeba liczyć się z tym, iż listy nie będą docierać do klienta na czas. Co więcej, osoba taka nie otrzyma od banku nowej karty płatniczej jeszcze przed terminem wygaśnięcia poprzedniej, a więc może dojść do czasowego pozbawienia dostępu do konta bankowego.
Agata Jaroszewska
Idź do oryginalnego materiału