Firma AJR Trucking ogłosiła złożenie zamówienia na 50 ciężarówek Nikola Tre FCEV. Nikola dostarczy ciężarówki wodorowe między czwartym kwartałem 2023 roku a pierwszym kwartałem 2024 roku.
Nikola dostarczy ciężarówki wodorowe dla AJR Trucking
AJR Trucking poinformował o złożeniu zamówienia na 50 ciężarówek zasilanych ogniwami wodorowymi Nikola Tre od Tom’s Truck Centers, który jest członkiem sieci sprzedaży i serwisu Nikola Corporation. Nikola dostarczy ciężarówki wodorowe między czwartym kwartałem 2023 roku a pierwszym kwartałem 2024 roku.
Nikola oraz Tom’s Truck Centers, dealer z południowej Kalifornii, będą wspierać AJR Trucking w uzyskaniu dotacji z programu CARB Hybrid and Zero-Emission Truck and Bus Voucher Incentive Project („HVIP”), co pozwoli otrzymać do 270 000 USD na każdą ciężarówkę FCEV w formie punktowej premii sprzedażowej. Dodatkowo, firmy planują uzyskać 40 000 dolarów w federalnych ulgach podatkowych w ramach Inflation Reduction Act.
AJR Trucking i Nikola będą rozważać możliwość zastosowania mobilnych urządzeń tankowania Nikola o ciśnieniu 10 000 psi na terenach AJR Trucking w Compton i Santa Clarita, aby zapewnić wygodne i bezproblemowe tankowanie dla ciężarówek FCEV. AJR Trucking oczekuje konkurencyjnej ceny wodoru dostarczanego przez Nikolę do swoich terminali w ramach wsparcia dla wdrożenia FCEV. Po odliczeniu różnych zachęt, AJR Trucking przewiduje porównywalność kosztów z flotą swoich istniejących ciężarówek.
Jesteśmy przekonani, iż przyszłość transportu ciężarowego jest zeroemisyjna, a z uwagi na nasze potrzeby operacyjne, ciężarówki FCEV Nikola Tre były jedynymi zeroemisyjnymi pojazdami, które mogły spełnić nasze cele dotyczące zasięgu, wydajności i kosztów. Jesteśmy podekscytowani, iż jesteśmy w czołówce firm wdrażających tę nową technologię i możemy oferować naszym klientom bezemisyjne rozwiązania transportowe. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Nikolą i USPS w celu zintegrowania ciężarówek FCEV do naszych operacji przewozów pocztowych, rozpoczynając od południowej Kalifornii. Przewidujemy poszerzenie wykorzystania tych ciężarówek we wszystkich naszych operacjach na terenie całego kraju – powiedział Jack Khudikyan, właściciel AJR Trucking.
AJR Trucking dąży do zmniejszenia emisji spalin
AJR Trucking był pionierem w zakresie wprowadzenia do użytku przez USPS jednych z pierwszych ciężarówek zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). W 2022 roku zamówił również największą do tej pory partię ciężarówek klasy 8 z napędem bateryjnym od firmy Kenworth. AJR uważa, iż pojazdy FCEV to kolejny krok naprzód w ekologicznym i bezemisyjnym transporcie.
AJR Trucking to dostawca usług transportowych z ponad 500 ciężarówkami. Firma działa na terenie całego kraju i od ponad 30 lat wykonuje usługi przewozowe dla USPS, stając się jednym z dziesięciu największych wykonawców przewozów pocztowych dla tej organizacji. AJR wykonuje również usługi przewozowe na terenie portów w Los Angeles, Long Beach i w innych głównych portach na terenie całego kraju.
Ciężarówki Nikola Tre trafią do Niemiec? Wszystko w rękach rządu