Branża mody przechodzi zmiany napędzane przez kilka kluczowych trendów, które odzwierciedlają nie tylko zmieniające się potrzeby odbiorców, ale także wskazują kierunki rozwoju marek z branży fashion.
Z równoważona moda staje się coraz bardziej priorytetowa dla firm, które starają się ograni czyć swój wpływ na środowisko. Przedsiębiorstwa wprowadzają materiały organiczne, recykling oraz technologie zmniejszające zużycie wody i emisję dwutlenku węgla. Przykłady takich działań obejmują kolekcje ubrań z recyklingowanych tkanin oraz inicjatywy mające na celu zamknięcie obiegu produkcji odzieży. Athleisure, czyli sportowa elegancja, zyskała na popularności, łącząc wygodę odzieży sportowej z codziennym, casualowym stylem. Trend ten pozwala na swobodne miesza nie elementów sportowych z eleganckimi, tworzenie wygodnych, a jednocześnie stylowych outfitów. Inkluzywność w modzie to kolejny istotny trend, który zmienia oblicze branży. Firmy modowe coraz częściej oferują ubrania dla osób o różnych kształtach ciała, typach
sylwetki czy różnym wzroście, dążąc do większej różnorodności w swoich kolekcjach. Dzięki temu moda staje się bardziej dostępna i reprezentatywna dla wszystkich, niezależnie od rozmiaru, grupy wiekowej czy typu sylwetki.
Atrakcyjne wnętrze sklepu przykuwa uwagę klientów
Dla marek z branży fashion szczególne znaczenie ma doświadczenie klienta, które w ogromnej mierze budowane jest poprzez przemyślane i atrakcyjne wnętrze sklepu. To zaś znacząco wpływa na postrzeganie marki i zachęca do dokonywania zakupów. Odpowiednio zaprojektowany układ sklepu, estetyczne i funkcjonalne elementy, dopasowane oświetlenie, przestrzenne układy półek i wieszaków uzupełnione o nowoczesne technologie tworzą adekwatną dla marki atmosferę i ułatwiają poruszanie się po sklepie. Odpowiednie wyposażenie sklepu nie tylko przyciąga klientów, ale także buduje lojalność wobec marki, podnosząc ogólną jakość usługi i wzmacniając pozycję marki na rynku.
Popularna marka z portfolio LPP
Marka Sinsay odgrywa istotną rolę na polskim rynku fashion, oferując szeroki asortyment odzieży i akcesoriów w przystępnych cenach, co czyni ją atrakcyjną dla wielu grup klientów. Dzięki umiejętności adaptacji do zmian rynkowych i dynamice działań gwałtownie zyskała popularność. Sinsay śledzi i stale dostosowuje swoje wnętrza do najnowszych trendów w modzie i designie. Można choćby powiedzieć, iż Sinsay sam stał się trendem.
Sinsay to najmłodsza marka w portfolio rodziny LPP. Zadebiutowała na rynku w 2013 roku, dziś jest obecna na 21 rynkach z siecią ponad 900 salonów stacjonarnych i prężnie działającym sklepem online. Sinsay oferuje swoim klientom najnowsze trendy w atrakcyjnych cenach. W asortymencie marki znajdują się produkty dla całej rodziny. Różnorodne kolekcje to codziennie źródło inspiracji zarówno dla nastolatek i młodych kobiet, jak i mam, dzieci oraz mężczyzn preferujących niezobowiązujący miejski styl. Wachlarz produktów Sinsay uzupełniają elementy wyposażenia wnętrz, akcesoria dla zwierząt oraz linia kosmetyków do makijażu i pielęgnacji.
Na przestrzeni lat byliśmy świadkami ewolucji, którą przeszedł Sinsay. Norco, jako partner wykonawczy, uczestniczy w tym procesie od samego początku do dziś. Zmienił się nie tylko wizerunek marki. Ogromną rolę w tym procesie odgrywa szeroko rozumiana optymalizacja, która zaczyna się już na etapie generalnego wykonawcy, na etapie budowlanym. Dzisiaj w Sinsay sufity pozostają niezabudowane, nie zmienia się np. podłóg po wcześniejszym najemcy.
Pierwsze sklepy marki, mniejsze, o powierzchni 300–500 m2, z dostępnym cenowo asortymentem dla nastolatek przerodziły się w sklepy o dużych powierzchniach, ok. 1500 m2, z ofertą dla szerokiej grupy odbiorców. Poszerzono grupy asortymentowe. Aktualnie w ofercie Sinsay znajdziemy odzież także dla dzieci czy mężczyzn, w bogatej gamie rozmiarów. Pojawiła się strefa home z artykułami do domu, która w tej chwili stanowi szczególne miejsce w sklepach Sinsay i zajmuje już ponad 20% całej powierzchni sklepu
Przemyślane i innowacyjne podejście Sinsay do wyposażenia sklepu
Identyfikacja i wizualny język marki także przyczyniły się do zmiany bardziej tradycyjnego wystroju, który w początkowej fazie dominował w sklepach Sinsay. Designerskie, duże, ciężkie i często trudne do wykonania meble zastąpiono meblami lekkimi, modułowymi i zoptymalizowanymi cenowo. Pojawiły się koncepty, które lepiej odzwierciedlają zmieniające się trendy oraz preferencje klientów, a także pozwalają na ekspozycję dużej ilości towarów.
Sinsay unika stosowania wielorakich materiałów. Systemy meblowe są ujednolicone i zoptymalizowane. Stosuje się lekkie materiały, które mogą podlegać recyklingowi. Mobilne i powtarzalne rozwiązania można gwałtownie wyprodukować. Uniwersalna baza konstrukcyjna może dostosować się do każdej grupy produktowej. Ustandaryzowany mebel w określonym kształcie może funkcjonować w różnych strefach lub też pełnić różne role. Łatwo go przekształcić dzięki akcesoriów. Decydującą rolę odgrywają dodatki. Nadmiar asortymentu akcesoryjnego ze sklepu A można przenieść do sklepu B. Takie podejście ma także wpływ na planowanie procesów, zakupów i zużycia materiałów oraz optymalizację procesów w Norco, a co za tym idzie – zoptymalizowanie cenowe vs ilość.
Podejście Sinsay do wyposażenia sklepów jest przemyślane i innowacyjne. Sklepy są zaprojektowane w sposób, który łączy estetykę z funkcjonalnością, co sprawia, iż zakupy stają się przyjemnym doświadczeniem. Powierzchnia sklepu podzielona jest na strefy, wyróżnione kolorami ścian. Przyjazne i przejrzyste wejście zaprasza do sklepu.
Czytelna przestrzeń powoduje, iż klient z łatwością porusza się po sklepie, wie, gdzie ma pójść. Specjalistyczne, impulsowe meble organizują przebieg kolejki do kasy. Dodatkowo nowoczesne elementy wystroju i interaktywne rozwiązania czy przestrzenne przymierzalnie podnoszą komfort zakupów i zachęcają do częstych odwiedzin.
Sinsay przyciąga szerokie grono klientów i buduje silną pozycję na rynku modowym nie tylko w Polsce. Nieustannie trwa ekspansja geograficzna marki. Sklepy Sinsay są zlokalizowane w najdalszych zakątkach Europy – w Bośni, Macedonii czy Grecji. W takiej sytuacji ogromne znaczenie ma możliwość szybkiego wyposażenia nowo powstającej przestrzeni handlowej, dostępność rozwiązań powtarzalnych, od ręki, ze stoku. Meble pakowane są na płasko, co ułatwia ich transport i ma ogromny wpływ na optymalizację kosztów przewozu.
Podążając z duchem czasu, Sinsay inwestuje i wykorzystuje nowoczesne technologie do poprawy doświadczenia klienta. Zastosowanie sztucznej inteligencji, rozwój aplikacji mobilnych czy ulepszenie płatności poprzez planowane w najbliższym czasie w Polsce uruchomienie strefy kas samoobsługowych jeszcze bardziej wpłynie na nieustannie rosnącą pozycję marki.
Najmłodszy brand LPP nie zwalnia tempa. W Norco podczas długofalowej współpracy mamy możliwość doświadczać zmian zachodzących w marce Sinsay w codziennej współpracy. Ta ewolucja wiele nas uczy i ma wpływ na funkcjonowanie naszych wewnętrznych procesów. Aktywne przyczynianie się do rozwoju Sinsay daje nam ogromne poczucie satysfakcji.
Autorzy:
Jacek Kacpura, Dyrektor Operacyjny w NORCO
Marek Józefowicz, Project Manager w NORCO
Firma Norco jest Partnerem Strategicznym serwisu Omnichannelnews.pl