Norco: ewolucja i trendy w wyposażeniu salonów branży fashion na przykładzie marki Sinsay

11 miesięcy temu

Branża mody przechodzi zmiany napędzane przez kilka kluczowych trendów, które odzwierciedlają nie tylko zmieniające się potrzeby odbiorców, ale także wskazują kierunki rozwoju marek z branży fashion.

Z równoważona moda staje się coraz bardziej priorytetowa dla firm, które starają się ograni czyć swój wpływ na środowisko. Przedsiębiorstwa wprowadzają materiały organiczne, recykling oraz technologie zmniejszające zużycie wody i emisję dwutlenku węgla. Przykłady takich działań obejmują kolekcje ubrań z recyklingowanych tkanin oraz inicjatywy mające na celu zamknięcie obiegu produkcji odzieży. Athleisure, czyli sportowa elegancja, zyskała na popularności, łącząc wygodę odzieży sportowej z codziennym, casualowym stylem. Trend ten pozwala na swobodne miesza nie elementów sportowych z eleganckimi, tworzenie wygodnych, a jednocześnie stylowych outfitów. Inkluzywność w modzie to kolejny istotny trend, który zmienia oblicze branży. Firmy modowe coraz częściej oferują ubrania dla osób o różnych kształtach ciała, typach
sylwetki czy różnym wzroście, dążąc do większej różnorodności w swoich kolekcjach. Dzięki temu moda staje się bardziej dostępna i reprezentatywna dla wszystkich, niezależnie od rozmiaru, grupy wiekowej czy typu sylwetki.

Atrakcyjne wnętrze sklepu przykuwa uwagę klientów

Dla marek z branży fashion szczególne znaczenie ma doświadczenie klienta, które w ogromnej mierze budowane jest poprzez przemyślane i atrakcyjne wnętrze sklepu. To zaś znacząco wpływa na postrzeganie marki i zachęca do dokonywania zakupów. Odpowiednio zaprojektowany układ sklepu, estetyczne i funkcjonalne elementy, dopasowane oświetlenie, przestrzenne układy półek i wieszaków uzupełnione o nowoczesne technologie tworzą adekwatną dla marki atmosferę i ułatwiają poruszanie się po sklepie. Odpowiednie wyposażenie sklepu nie tylko przyciąga klientów, ale także buduje lojalność wobec marki, podnosząc ogólną jakość usługi i wzmacniając pozycję marki na rynku.

Popularna marka z portfolio LPP

Marka Sinsay odgrywa istotną rolę na polskim rynku fashion, oferując szeroki asortyment odzieży i akcesoriów w przystępnych cenach, co czyni ją atrakcyjną dla wielu grup klientów. Dzięki umiejętności adaptacji do zmian rynkowych i dynamice działań gwałtownie zyskała popularność. Sinsay śledzi i stale dostosowuje swoje wnętrza do najnowszych trendów w modzie i designie. Można choćby powiedzieć, iż Sinsay sam stał się trendem.

Sinsay to najmłodsza marka w portfolio rodziny LPP. Zadebiutowała na rynku w 2013 roku, dziś jest obecna na 21 rynkach z siecią ponad 900 salonów stacjonarnych i prężnie działającym sklepem online. Sinsay oferuje swoim klientom najnowsze trendy w atrakcyjnych cenach. W asortymencie marki znajdują się produkty dla całej rodziny. Różnorodne kolekcje to codziennie źródło inspiracji zarówno dla nastolatek i młodych kobiet, jak i mam, dzieci oraz mężczyzn preferujących niezobowiązujący miejski styl. Wachlarz produktów Sinsay uzupełniają elementy wyposażenia wnętrz, akcesoria dla zwierząt oraz linia kosmetyków do makijażu i pielęgnacji.

Na przestrzeni lat byliśmy świadkami ewolucji, którą przeszedł Sinsay. Norco, jako partner wykonawczy, uczestniczy w tym procesie od samego początku do dziś. Zmienił się nie tylko wizerunek marki. Ogromną rolę w tym procesie odgrywa szeroko rozumiana optymalizacja, która zaczyna się już na etapie generalnego wykonawcy, na etapie budowlanym. Dzisiaj w Sinsay sufity pozostają niezabudowane, nie zmienia się np. podłóg po wcześniejszym najemcy.

Pierwsze sklepy marki, mniejsze, o powierzchni 300–500 m2, z dostępnym cenowo asortymentem dla nastolatek przerodziły się w sklepy o dużych powierzchniach, ok. 1500 m2, z ofertą dla szerokiej grupy odbiorców. Poszerzono grupy asortymentowe. Aktualnie w ofercie Sinsay znajdziemy odzież także dla dzieci czy mężczyzn, w bogatej gamie rozmiarów. Pojawiła się strefa home z artykułami do domu, która w tej chwili stanowi szczególne miejsce w sklepach Sinsay i zajmuje już ponad 20% całej powierzchni sklepu

Salon Sinsay w 2015 roku
Salon Sinsay w 2024 roku

Przemyślane i innowacyjne podejście Sinsay do wyposażenia sklepu

Identyfikacja i wizualny język marki także przyczyniły się do zmiany bardziej tradycyjnego wystroju, który w początkowej fazie dominował w sklepach Sinsay. Designerskie, duże, ciężkie i często trudne do wykonania meble zastąpiono meblami lekkimi, modułowymi i zoptymalizowanymi cenowo. Pojawiły się koncepty, które lepiej odzwierciedlają zmieniające się trendy oraz preferencje klientów, a także pozwalają na ekspozycję dużej ilości towarów.

Sinsay unika stosowania wielorakich materiałów. Systemy meblowe są ujednolicone i zoptymalizowane. Stosuje się lekkie materiały, które mogą podlegać recyklingowi. Mobilne i powtarzalne rozwiązania można gwałtownie wyprodukować. Uniwersalna baza konstrukcyjna może dostosować się do każdej grupy produktowej. Ustandaryzowany mebel w określonym kształcie może funkcjonować w różnych strefach lub też pełnić różne role. Łatwo go przekształcić dzięki akcesoriów. Decydującą rolę odgrywają dodatki. Nadmiar asortymentu akcesoryjnego ze sklepu A można przenieść do sklepu B. Takie podejście ma także wpływ na planowanie procesów, zakupów i zużycia materiałów oraz optymalizację procesów w Norco, a co za tym idzie – zoptymalizowanie cenowe vs ilość.

Podejście Sinsay do wyposażenia sklepów jest przemyślane i innowacyjne. Sklepy są zaprojektowane w sposób, który łączy estetykę z funkcjonalnością, co sprawia, iż zakupy stają się przyjemnym doświadczeniem. Powierzchnia sklepu podzielona jest na strefy, wyróżnione kolorami ścian. Przyjazne i przejrzyste wejście zaprasza do sklepu.

Czytelna przestrzeń powoduje, iż klient z łatwością porusza się po sklepie, wie, gdzie ma pójść. Specjalistyczne, impulsowe meble organizują przebieg kolejki do kasy. Dodatkowo nowoczesne elementy wystroju i interaktywne rozwiązania czy przestrzenne przymierzalnie podnoszą komfort zakupów i zachęcają do częstych odwiedzin.

Sinsay przyciąga szerokie grono klientów i buduje silną pozycję na rynku modowym nie tylko w Polsce. Nieustannie trwa ekspansja geograficzna marki. Sklepy Sinsay są zlokalizowane w najdalszych zakątkach Europy – w Bośni, Macedonii czy Grecji. W takiej sytuacji ogromne znaczenie ma możliwość szybkiego wyposażenia nowo powstającej przestrzeni handlowej, dostępność rozwiązań powtarzalnych, od ręki, ze stoku. Meble pakowane są na płasko, co ułatwia ich transport i ma ogromny wpływ na optymalizację kosztów przewozu.

Podążając z duchem czasu, Sinsay inwestuje i wykorzystuje nowoczesne technologie do poprawy doświadczenia klienta. Zastosowanie sztucznej inteligencji, rozwój aplikacji mobilnych czy ulepszenie płatności poprzez planowane w najbliższym czasie w Polsce uruchomienie strefy kas samoobsługowych jeszcze bardziej wpłynie na nieustannie rosnącą pozycję marki.

Najmłodszy brand LPP nie zwalnia tempa. W Norco podczas długofalowej współpracy mamy możliwość doświadczać zmian zachodzących w marce Sinsay w codziennej współpracy. Ta ewolucja wiele nas uczy i ma wpływ na funkcjonowanie naszych wewnętrznych procesów. Aktywne przyczynianie się do rozwoju Sinsay daje nam ogromne poczucie satysfakcji.

Autorzy:

Jacek Kacpura, Dyrektor Operacyjny w NORCO

Marek Józefowicz, Project Manager w NORCO

Firma Norco jest Partnerem Strategicznym serwisu Omnichannelnews.pl

Zapraszamy do współpracy! [email protected] | +48 698 086 788

Idź do oryginalnego materiału