Nowa funkcjonalność na terminalach PolCard from Fiserv

1 rok temu

Do tej pory, aby wypłacić gotówkę z kasy sklepu, konsument musiał mieć przy sobie fizyczną kartę płatniczą, włożyć ją do terminala i w ten sposób zrealizować transakcję. Od teraz, dzięki nowemu wdrożeniu PolCard from Fiserv, usługę można zrealizować zbliżeniowo kartą, telefonem czy zegarkiem.

Do końca sierpnia wypłata gotówki w trybie bezstykowym będzie dostępna do uruchomienia na wszystkich terminalach marki.

PolCard from Fiserv oferuje przedsiębiorcom zróżnicowany pakiet usług dodatkowych dostępny na terminalach płatniczych. Jedną z nich jest cashback, czyli wypłata gotówki z kasy sklepu jak z bankomatu, przy okazji zakupów w punktach handlowo-usługowych. Do tej pory, aby z niego skorzystać klienci musieli użyć fizycznej karty w trybie stykowym. Od teraz, dzięki nowemu wdrożeniu, cały proces może odbywać się zbliżeniowo. To oznacza, iż mogą z niego skorzystać również osoby płacące telefonami czy zegarkami za pośrednictwem portfeli cyfrowych (Google Pay bądź Apple Pay), bez konieczności posiadania przy sobie fizycznej karty płatniczej. Maksymalna kwota wypłaty to w tej chwili 1 000 zł.

Polacy chcą dodatkowych funkcji

-Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv w lipcu ubiegłego roku, Polacy są zainteresowani korzystaniem z dodatkowych funkcji terminali płatniczych, a najbardziej atrakcyjna jest dla nich właśnie wypłata gotówki z kasy sklepu. Co więcej, cechą charakterystyczną polskiego rynku jest dominujący udział zbliżeniowych kart płatniczych. Na koniec marca 2023 r. było 43,1 mln takich nośników, a ich udział w ogólnej liczbie kart płatniczych wyniósł ponad 96 proc. To oczywiście ma wpływ na popularność usług świadczonych bezstykowo – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów i card compliance w Fiserv Polska S.A. – Zawsze staramy się reagować na potrzeby konsumentów, dlatego też wprowadzenie wypłaty gotówki zbliżeniowo było dla nas kwestią czasu. Jest to usługa, która może być ciekawą opcją na przyciągnięcie klientów nie tylko dla sklepów spożywczych, ale także restauracji, stacji paliw, hoteli czy punktów usługowych, szczególnie tam, gdzie bankomaty czy oddziały banków są niedostępne – dodaje.

Zainteresowanie wypłatą gotówki rośnie

Jak wynika z danych Narodowego Banku Polskiego na koniec 2021 roku 180 713 przedsiębiorców, oferowało usługę cashback, natomiast rok później ich liczba zwiększyła się o ponad 6 700. Co więcej, łączna kwota wypłat na 31 grudnia 2021 roku wyniosła 20 543 300 złotych, a na koniec 2022 roku aż 21 891 238 złotych.

-Jak wynika z danych NBP zainteresowanie wypłatą gotówki rośnie. Od 2016 systematycznie zwiększa się liczba punktów, gdzie można z niej skorzystać. Ponadto, wzrasta także liczba samych wypłat – wyjątkiem był tylko pandemiczny, 2020 rok. Analizując zarówno dane NBP, jak i nasze można przewidywać, iż trend wzrostowy będzie kontynuowany w najbliższej przyszłości. Sprzyjać temu będzie prawdopodobnie fakt, iż w ramach usługi cashback konsument może wypłacić dowolną, wybraną przez siebie kwotę, podczas gdy w bankomacie dostępne są tylko okrągłe sumy, najczęściej nie mniejsze niż 100 zł – podsumowuje Robert Andrukiewicz.

Idź do oryginalnego materiału