Nowa sieć trakcyjna nad rozjazdami w tunelu Warszawy Centralnej

2 godzin temu

Zespoły PGE Energetyka Kolejowa zakończyły realizację swojej części prac przy budowie nowej sieci trakcyjnej nad rozjazdami w tunelu stacji Warszawa Centralna – jednym z elementów modernizacji linii średnicowej prowadzonej przez Polskie Linie Kolejowe (PLK).

Przez 8 dni, w ramach całodobowych zamknięć torowych, kilkaset osób jednocześnie realizowało zadania w niskim, zapylonym i słabo oświetlonym tunelu, w którym równolegle działały ekipy z wielu branż: torowej, sieciowej, teletechnicznej i sygnalizacyjnej. Ograniczona przestrzeń i konieczność prowadzenia prac w otoczeniu intensywnie eksploatowanej infrastruktury wymagały precyzji.

Modernizacja linii średnicowej obejmowała m.in. zabudowę trapezu rozjazdowego, budowę nowej sieci trakcyjnej oraz instalację nowych urządzeń sterowania ruchem. Od sprawnej realizacji tych elementów zależy przepustowość całego układu torowego w centrum Warszawy.

Zakończone prace mają bezpośredni wpływ na organizację ruchu kolejowego. Po wdrożeniu nowej infrastruktury Warszawa Centralna zyska możliwość obsługi pociągów co 4 minuty zamiast co 5, co odpowiada wzrostowi przepustowości o 8 dodatkowych pociągów na godzinę, czyli 192 w ciągu każdej doby. To znacząco zwiększy elastyczność zarządzania ruchem i poprawi komfort podróżnych, zwłaszcza w kolejnych etapach modernizacji linii średnicowej, w kierunku Warszawy Wschodniej.

W zakresie realizowanym przez spółkę PGE Energetyka Kolejowa kluczową rolę odegrały zespoły odpowiadające za montaż elementów sieci trakcyjnej, rozłączników oraz za prowadzenie prac sieciowych wymagających ścisłej synchronizacji z pozostałymi wykonawcami.

Źródło: PGE Energetyka Kolejowa
Fot. PGE Energetyka Kolejowa

Zobacz również:

PGE Energetyka Kolejowa na TRAKO 2025 – innowacje, nagrody i działania na rzecz zielonej kolei
Zielona energia dla PKP Intercity od PGE Energetyka Kolejowa
Idź do oryginalnego materiału