Nowa suwnica i kolejny terminal. Tak Baltic Hub pnie się na szczyt!

6 miesięcy temu

Baltic Hub, największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim, kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową. W terminalu uruchomiona została czwarta suwnica RMG (Rail Mounted Gantry), która ma podnieść przepustowość bocznicy kolejowej Baltic Hub do ponad 800 000 TEU rocznie.

Nowa suwnica już działa w terminalu Baltic Hub

Nowa operacyjna suwnica RMG, dostarczona przez austriackiego producenta Künz, jest nowoczesnym dodatkiem do infrastruktury Baltic Hub. Jej główna konstrukcja została wyprodukowana w Polsce i zawiera innowacje takie jak system OCR do automatycznej identyfikacji numerów kontenerów, system antykolizyjny oraz 11 kamer wspomagających operatora. Dodatkowe udoskonalenia, takie jak mikroruchy chwytni(?) dla precyzyjnego pozycjonowania i awaryjne hamulce wciągarki, poprawiają bezpieczeństwo i efektywność.

Rozbudowa połączeń kolejowych jest kluczowym elementem strategii rozwoju Baltic Hub. w tej chwili terminal obsługuje ponad 600 pociągów miesięcznie, zapewniając transport ładunków nie tylko w Polsce, ale również w Europie Środkowo-Wschodniej, z połączeniami do Czech, Słowacji, Węgier i Ukrainy. Wieloletnie inwestycje w infrastrukturę kolejową, w tym najnowocześniejszy sprzęt przeładunkowy i cztery zelektryfikowane suwnice RMG z systemem OCR, znacznie zwiększyły przepustowość i bezpieczeństwo operacji kolejowych oraz przyczyniły się do redukcji emisji CO2.

Inwestycje w infrastrukturę kolejową to strategiczny element rozwoju Baltic Hub. Czwarta suwnica RMG to odpowiedź na rosnący popyt na przewozy intermodalne. Stawiamy na rozwiązania wydajne, bezpieczne i przyjazne dla środowiska, oferując naszym klientom konkurencyjne usługi na najwyższym poziomie. Biorąc pod uwagę uruchomienie trzeciego terminalu w 2025 roku oraz zwiększenie mocy przeładunkowych dla naszych klientów, musimy być przygotowani do obsługi tego wzrostu – mówi Charles Baker, Dyrektor Generalny Baltic Hub.

Drugi terminal kolejowy

Jako najbardziej wysunięty na wschód głębokowodny terminal kontenerowy w Unii Europejskiej, Baltic Hub, działający od 2007 roku, odgrywa kluczową rolę w obsłudze największych kontenerowców oceanicznych. Głębokowodne nabrzeża mogą obsługiwać jednostki o zanurzeniu ponad 15 metrów, co czyni Baltic Hub ważnym węzłem przeładunkowym. Kontenery z dużych jednostek są tu przeładowywane na mniejsze statki feederowe, które dostarczają je do portów bałtyckich i skandynawskich.

Obecnie Baltic Hub ma zdolność przeładunkową 3 milionów TEU rocznie. Jednak dzięki trwającemu projektowi T3, który obejmuje rozbudowę na 36-hektarowym sztucznym terenie w Zatoce Gdańskiej, zdolność ta wzrośnie do 4,5 miliona TEU. Projekt o wartości 470 milionów euro ma na celu sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu na przeładunki i transport śródlądowy do Europy Środkowo-Wschodniej.

Dzięki rosnącemu wolumenowi importu i eksportu oraz planowanemu uruchomieniu terminalu T3, Baltic Hub już rozważa budowę drugiej bocznicy kolejowej. Obecna infrastruktura kolejowa może niedługo osiągnąć przepustowość 1 miliona TEU rocznie. Dlatego zarząd Baltic Hub współpracuje z polskimi władzami w celu znalezienia odpowiedniej lokalizacji dla drugiego terminalu kolejowego, który może być potrzebny do 2027 roku.

Rząd zaora polską logistykę?! Pojawi się… podatek od terminali

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału