Nowe drogi w 2023 roku. Udostępnione zostanie 260 km dróg [MAPA]

1 rok temu

Nowe drogi, które zostaną udostępnione kierowcom w 2023 roku to przede wszystkim ważne odcinki krajowych tras, szczególnie pomiędzy Warszawą a Krakowem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła pełny wykaz.

Nowe drogi w 2023 roku – ważne trasy

W 2023 roku kierowcom udostępnione zostaną dwa odcinki S7, pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem oraz od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Miechowa. Pozwoli to znaczące skrócenie czasu przejazdu pomiędzy dwoma miastami.

Zakończone zostaną również prace nad obwodnicą Łodzi. Odcinek S14 pomiędzy Aleksandrowem Łódzkim i Słowikiem sprawi, iż Łódź będzie pierwszym miastem w Polsce z pełną obwodnicą w ciągu dróg szybkiego ruchu (A1, A2, S8 i S14). Ważnymi inwestycjami są również S11 od Koszalina do Bobolic oraz obwodnica Olesna.

GDDKiA

Międzynarodowe odcinki zostaną oddane do dyspozycji kierowców

W 2023 roku o 50 km ma wydłużyć się polski odcinek Via Baltica (drogi ekspresowej S61). Z perspektywy kierowców ważnym odcinkiem będzie połączenie S8 z S61 na węźle Ostrów Mazowiecka Północ.

W przypadku DK18 zostanie ukończony fragment prowadzący do Wrocławia. GDDKiA przypomina, iż w 2022 roku oddano od użytku pierwszy z trzech odcinków w woj. lubuskim. Dzięki temu trasa o długości ok. 70 km, od granicy z Niemcami w Olszynie do Golnic w woj. dolnośląskim ma stać się pełnoprawną autostradą A18. Wiosną 2023 roku zakończone zostaną prace porządkowe na A1 na odcinku pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk. Pomimo iż droga została oddana jeszcze w 2023 roku, niedługo kierowcy będą mogli poruszać się z prędkością autostradową.

Według zaprezentowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w 2023 roku możemy się spodziewać oddania następujących odcinków:

49,4 km autostrad:

  • A18 granica państwa – Żary (11,7 km)
  • A18 Iłowa – gr. woj. lubuskiego i dolnośląskiego (16,2 km)
  • A18 gr. woj. lubuskiego i dolnośląskiego – Golnice (21,5 km)

192,9 km dróg ekspresowych:

  • S3 Kamienna Góra Północ – Lubawka (ok. 12 km)
  • S7 Lesznowola – Tarczyn Północ (14,8 km oraz 2,3 km w obrębie węzła Tarczyn)
  • S7 Moczydło – Miechów (18,7 km)
  • S11 Koszalin Zachód – Zegrze Pomorskie (16,9 km)
  • S11 Zegrze Pomorskie – Kłanino (19,3 km)
  • S11 Kłanino – Bobolice (11,6 km)
  • S11 obwodnica Olesna (24,8 km)
  • S14 Aleksandrów Łódzki – Słowik (14,5 km)
  • S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego – II jezdnia (5,4 km)
  • S52 Węgrzce – Batowice (fragment Północnej Obwodnicy Krakowa, 3 km)
  • S61 Ełk Południe – Kalinowo (22,9 km)
  • S61 Podborze – Śniadowo (19,5 km)
  • S61 Łomża Zachód – Łomża Południe (7,2 km – budowa zakończyła się w 2022 roku, jednak odcinek zostanie dopuszczony do ruchu w 2023 roku po wybudowaniu węzła Łomża Zachód)

14,2 km obwodnic w ciągu dróg krajowych:

  • DK28 obwodnica Chełmca (1,4 km)
  • DK45 obwodnica Praszki (12,8 km)

Zdaniem kierowców najbardziej oczekiwaną trasą jest połączenie drogowe pomiędzy Krakowem, a Warszawą.

Polska zajęła 6. miejsce w rankingu Manufacturing Risk Index. Jesteśmy atrakcyjnym rynkiem logistycznym

Idź do oryginalnego materiału