Otwarcia nowych sklepów, punktów usługowych w centrach handlowych Klépierre szły w parze z wydarzeniami dla konsumentów oraz nieszablonowym debiutem na TikToku. Miniony rok to również nowy rozdział Grupy Klépierre we wdrażaniu strategii Act4Good – działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i lokalnych społeczności.
Platforma badań satysfakcji klientów galerii Klépierre umożliwia efektywne zbieranie opinii i sugestii, które dotyczą również marek, jakie goście chętnie zobaczyliby w centrach. Dlatego w odpowiedzi na zmiany rynkowe oraz propozycje klientów pojawiają się w galeriach Klépierre nowe sklepy i punkty usługowe.
W Warszawie, w Sadyba Best Mall, uruchomiono pierwszy w Polsce concept store Skin&Beauty by Super-Pharm. Sklep oferuje szeroki wybór kosmetyków oraz profesjonalne usługi doradcze w niezwykłej, nowocześnie zaprojektowanej przestrzeni. W Sadybie zadebiutowały także Half Price, Homla, Gorąco Polecam, Kraina Serów, Kuchnia Marché i Good Mood Boutique. Nespresso oraz CCC przeniosły swoje salony do większych lokali.
W Poznań Plaza z kolei otwarto Czas na Herbatę – jedyny w Polsce salon tej marki z możliwością konsumpcji na miejscu. Pojawił się również powiększony sklep Reserved, a także nowe odsłony marek Mohito, RTV Euro AGD, Komputronik. Nowi najemcy to także Ryłko, Greenpoint wraz z Top Secret oraz pralnia EBS. Galeria Lublin Plaza zyskała powiększony salon OCHNIK, a Wrangler oraz Ryłko pojawiły się tu w nowych przestrzeniach. W Sosnowiec Plaza świętowano otwarcie Sinsay i Ale Animale, zaś w Rudzie Śląskiej Coral, Ajubiler i CCC w nowym formacie.
Shop. Meet. Connect.
To główna myśl odzwierciedlająca strategię galerii zarządzanych przez lidera rynku Klépierre. Centra handlowe w portfolio Grupy to miejsca, w których klienci znajdą dopasowaną do potrzeb ofertę sklepów, ale także miejsca spotkań, spędzania wolnego czasu i rozrywki.
Co roku w galeriach Klépierre jest „Zawsze Coś Do Odkrycia” – bo tak właśnie brzmi motto przewodnie komunikacji z klientami. Dlatego celebrowane są okazje, takie jak Dzień Kobiet (w Poznań Plaza z Sephorą i kolorowymi balsamami do ust), Walentynki (w Lublin Plaza we współpracy z CityFit oraz Hebe pod hasłem Love.Eat.StayFit), rowerowe akcje m.in. na Dzień Dziecka (Poznań Plaza, Sadyba Best Mall) czy powrót do szkoły w formie efektownej akcji „Złoty Przycisk” we wszystkich sześciu centrach w Polsce, gdzie do wygrania były bogate wyprawki szkolne.
Unikalnym wyróżnieniem działań marketingowych są oferty i inicjatywy dla stałych klientów w Multi!Apce – czyli programie lojalnościowym. W centrach Klépierre cyklicznie pojawiają się programy punktowe, akcje paragonowe czy dodatkowe usługi dla posiadaczy Karty Stałego Klienta np. Hello Summer w Poznań Plaza czy akcje świąteczne w całej Polsce.
Niezwykle istotną częścią życia centrów są wydarzenia organizowane dla rodzin z dziećmi, takie jak „Minionkowe Show” (Poznań Plaza i Lublin Plaza), premiera Rybnickiego wydania słynnej gry Monopoly (Rybnik Plaza) oraz spotkania z ulubionymi bohaterami bajek jak Paddington (Sadyba Best Mall) czy Kici Kocia (Sosnowiec Plaza, Ruda Śląska Plaza i Rybnik Plaza).
Debiut na Tik Toku
Klépierre reaguje na najnowsze trendy – dlatego w gwiazdorskiej oprawie, z mocnym wejściem na czerwony dywan zakomunikowano debiuty na TikToku. Wykorzystanie viralowego w social mediach trendu „red carpet” przyciągnęło uwagę społeczności skupionej wokół mediów społecznościowych galerii. Podczas dwóch dni pełnych atrakcji zaaranżowano wydarzenia w przestrzeni miejskiej, w centrach handlowych oraz na TikToku. Prezentacja „MALLWALKu” (dosłownie.: „Zakupowy krok”) w dedykowanych strefach z videolustrem i bogatą scenografią była okazją do dobrej zabawy, udziału w konkursach, zdobycia nagród oraz efektywnych współprac z influencerami.
Wszystkie trzy konta na TikToku centrów Sadyba Best Mall, Poznań Plaza i Lublin Plaza osiągnęły zakładane wyniki (w tym: zasięgi, poziomy zaangażowania oraz ekwiwalent reklamowy tzw. EMV dzięki wyróżniającym się treściom video od content creatorów i użytkowników tzw. UGC).
Act4Good – strategia społecznej odpowiedzialności
Grupa Klépierre postawiła sobie ambitny cel osiągnięcia zerowej emisji CO2 do 2030 roku. Tematy związane ze zrównoważonym rozwojem oraz działaniami na rzecz lokalnych społeczności stanowiły istotną oś aktywności w codziennej pracy centrów. W 2024 roku firma kontynuowała współpracę ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce w ramach idei „Giving back project”. We wszystkich centrach zorganizowano eventy z myślą o podopiecznych np. wielkanocne warsztaty, gdzie każda wykonana podczas akcji tematyczna ozdoba lub koszyczek oznaczały datek, jaki Klépierre przekazywała na rzecz Stowarzyszenia.
Szereg akcji i warsztatów miało aspekt odpowiedzialności społecznej, jak promowanie bliskości natury w Poznań Plaza (spektakularne instalacje roślinne na pasażu i strefy relaksu połączone z działaniami edukacyjnymi), warsztaty ogrodnicze, dzień bez plastikowej torby, czy światowy dzień owoców i warzyw. W Sadyba Best Mall klienci mogli bezpłatnie serwisować swój rower przed sezonem w akcji „Jedź z głową”, wziąć udział w Sadyba Naturalnie skupionym wokół zdrowego odżywiania, pielęgnacji i dbałości o zdrowie, a także skorzystać z pierwszej w Polsce, tego typu w centrum handlowym, solarnej stacji ładowania hulajnóg elektrycznych. Ferie zimowe „W Dobrym Klimacie” w Warszawie oraz Lublinie i „Zimowe Laboratorium” w Poznaniu były okazją do przybliżenia najmłodszym tajników instalacji fotowoltaicznych poprzez interesujące eksperymenty czy wyścigi robotów solarnych. Lublin Plaza z kolei stało się częścią znanych nie tylko w regionie ale i na świecie festiwali, jak Carnaval Sztukmistrzów, Jarmarki Re:Tradycja dzięki współpracy z Warsztatami Kultury. Z kolei kampania „Hej Studenci – najlepszy kierunek Lublin Plaza” zyskała szeroki oddźwięk w mieście znanym z liczby szkół wyższych i… studentów!
Galerie Klépierre to miejsca, które działają w samych sercach społeczności pobliskich osiedli, dzielnic lub całych regionów. Stąd szereg różnorodnych, lokalnych akcji, jak coroczne zbiórki krwi organizowane z Klubem Honorowych Krwiodawców LEGION (Poznań Plaza), Dzień Białej Laski, przygotowany przez Specjalistyczny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych w Owińskach, w ramach którego uczestnicy poznawali codzienne wyzwania osób z wadami wzroku, akcja z fundacją DKMS (działania służące pozyskaniu dawców szpiku kostnego w Lublinie i na Śląsku) czy kooperacja z firmą OTIS przy akcji „Mistrz Bezpiecznej jazdy” w Warszawie. Nie sposób wymienić wszystkich niezwykłych gości i inicjatyw lokalnych, które stały się integralną częścią centrów handlowych. To wielki przywilej, ale i odpowiedzialność, którą centra Klépierre z powodzeniem spełniają w swoich obiektach.