Nowocześnie i funkcjonalnie miał być zmodernizowany białostocki dworzec kolejowy. Czy jest?

fakty.bialystok.pl 4 tygodni temu

To już koniec prac przy białostockim dworcu PKP. Zabytkowy obiekt pochodzący z 1862 roku został pieczołowicie odrestaurowany łącząc jego historyczny wygląd z nowoczesnością. Kolejowy Białystok przestał już straszyć podróżnych kiepskimi warunkami i ma duże szanse stać się wizytówką stolicy Podlasia nie zniechęcając do wizyt. To nie tylko wyremontowane podziemne przejścia na perony, ruchome schody i windy przyjazne dla niepełnosprawnych osób. Dworzec noszący imię Inki zyskał nowe połączenie z dworcem PKS oraz przystankami komunikacji miejskiej. I wreszcie w pełni może służyć podróżnym. Remont dworca PKP oraz jego najbliższego otoczenia (tak zwanego węzła intermodalnego) był dużym projektem realizowanym przez miasto (ścieżka rowerowa, przystanki osobowe, przebudowa ulic i zagospodarowanie terenu wokół dworca PKP i PKS) i spółki kolejowe (gruntowny remont fasady i wnętrza dworca, peronów oraz montaż nowoczesnych tablic informacyjnych) kompletnie zmienił wygląd tej części miasta. Obiekt zyskał nowoczesne windy, ścieżkę rowerową i podziemne przejście łączące przystanki autobusowe przy dworcu PKS, kompleks sklepów i lokali usługowych oraz przystankami komunikacji miejskiej z poczekalną, kasami i parkingiem przy ulicy Kolejowej. Część kolejowa zrealizowana został w ramach wielkiego projektu kolejowego Rail Baltica. Dworzec PKP to zabytkowy obiekt dawnej kolei petersbursko-warszawskiej. Zaczął być budowany w 1860, a ostatecznie oddany został do użytku w 1863 roku. Wykonany w stylu neobarokowym. Dworzec został wyposażony w nowoczesną instalację BMS (Building

Idź do oryginalnego materiału