Nowości Agro BASF na 2024 rok

9 miesięcy temu

Nowości produktowe (i nie tylko) działu Agro firmy BASF przedstawiono na konferencji prasowej 29 października 2023 r. w Warszawie. Konferencję zorganizowano pod hasłem: „Zaprojektuj sukces i złap równowagę”.

Podczas spotkania przedstawiono nowego szefa działu Agro w firmie BASF oraz poinformowano o innych ważnych zmianach osobowych. Przedstawiciele firmy zaprezentowali także wyniki firmy w ostatnim roku oraz przedstawili cztery nowości produktowe BASF, jakie będą wprowadzane na nasz rynek w 2024 roku.

Nowy szef działu Agro BASF

Monika Glen, Communications Team Lead w firmie BASF przedstawiła nowego dyrektora działu Agro. Od 1 października 2023 r. jest nim Andrej Sarnatsky, pełniący funkcję Country Manager Agricultural Solutions BASF Polska. Andrej Sarnatsky pochodzi z Ukrainy, ale jak mówi, więcej czasu spędził poza granicami tego kraju.

Nowości BASF 2024. Andrej Sarnatsky nowym szefem działu Agro

fot. Anna Maciejuk

Ukończyłem studia rolnicze na Ukrainie ze specjalizacją ochrony roślin, studiowałem także w Niemczech ekonomię skoncentrowaną na rolnictwie. Większość swojej kariery zawodowej związałem z firmą BASF. Pracowałem w różnych krajach w obszarze marketingu i sprzedaży, zajmowałem się m.in. rzepakiem i słonecznikiem. Wiele lat spędziłem w Rosji kierując sprzedażą. Po rozpoczęciu wojny, z oczywistych względów opuściłem ten kraj — mówił A. Sarnatsky.

To nie koniec zmian osobowych, bowiem od 1 stycznia 2024 r. po 28 latach pracy w firmie BASF na emeryturę odchodzi dr Witold Łykowski, obecny dyrektor Działu Technicznego. Jego stanowisko od Nowego Roku przejmie Jacek Brol. Dr Łykowski przez cały czas jednak, przez najbliższy rok będzie pełnił rolę eksperta w Dziale Technicznym.

Pozycja firmy na rynku środków ochrony roślin

Kateryna Demydas, dyrektor marketingu działu Agro BASF zaprezentowała pozycję tego koncernu na międzynarodowym rynku środków ochrony roślin. Podkreśliła, iż 2023 rok to kolejny sezon z nieprzewidywalną sytuacją ekonomiczną. Na środowisko rynkowe nakładały się takie zjawiska, jak wzrost cen środków do produkcji rolnej, nadpodaż zbóż na rynku i spadek cen płodów rolnych, przy plonowaniu roślin na przeciętnym poziomie.

Nowości BASF 2024. Kateryna Demydas mówiła o pozycji firmy na rynku

fot. Anna Maciejuk

Jednak pomimo trudnych warunków rynkowych firma w tym roku odnotowała wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach. Ogólny wzrost rynku środków ochrony roślin wyniósł 13%. Duży wzrost, bo o aż 17,4% odnotowano na rynku herbicydów. W ciągu ostatniego roku rynek insektycydów zwiększył się o 15,2%, regulatorów wzrostu o 15,8%, zaś fungicydów o 8,3%. Pod względem upraw największy wzrost sprzedaży dotyczył produktów przeznaczonych do ochrony buraków cukrowych, co, jak podkreśliła specjalistka, wynikało ze wzrostu areału produkcji. Sprzedaż środków ochrony roślin w tym segmencie wzrosła aż o 26%. Duży, ponad dwudziestoprocentowy wzrost odnotowano także dla ziemniaków.

Jesteśmy liderem na na rynku środków ochrony roślin i w tym roku również udało nam się utrzymać tę pozycję. Firma BASF zajmuje wiodącą pozycję na rynku w sześciu segmentach: fungicydów dla zbóż, rzepaku, upraw sadowniczych i warzywniczych, a także zapraw do zbóż i herbicydów warzywniczych. Jest to możliwe dzięki naszemu zespołowi. Będziemy go wspierać i kontynuować nasze działania na rynku — podsumowała K. Demydas.

Aż cztery nowości od BASF w 2024 r.

W przyszłym roku koncern planuje wprowadzić na polski rynek aż 4 nowe produkty. Producenci zbóż i rzepaku będą mieli do dyspozycji cztery nowe, innowacyjne produkty do ochrony upraw przed chorobami. Mianowicie w segmencie ochrony rzepaku pojawią się takie produkty, jak zupełnie nowy Architect (fungicyd z funkcją regulatora wzrostu, oparty o 3 substancje czynne) oraz znany już producentom Pictor Revy o nowej, innowacyjnej formulacji SC+, zapewniającej dobre pokrycie oraz skuteczność działania środka. Z kolei dla zbóż dedykowane są dwie nowości, fungicydy Daxur i Revyflex Plus. Pierwszy stanowi równowagę między wysokimi plonami a ekonomicznym zastosowaniem, drugi to produkt premium do intensywnej ochrony zbóż.

Nowości BASF 2024. Monika Glen mówiła o nowościach

fot. Anna Maciejuk

Cztery produkty wprowadzone w ciągu jednego roku przez jedną firmę, to się rzadko zdarza. W następnych latach będziemy koncentrować się na obszarze wprowadzania kolejnych nowych produktów. Mamy dobre linie produkcyjne i chcemy, aby nasze produkty były dostępne dla wszystkich. Z tego też względu prowadzimy i rozwijamy różne programy lojalnościowe dla rolników, jak np. BeneFito. W ciągu najbliższych 2–3 lat chcemy potroić liczbę uczestników tego programu. Innowacje oraz to, żeby być bliżej klienta to jest to, co nam przyświeca — podsumowała M. Glen.

Czytaj również: „Chemia jest kobietą”. BASF łamie stereotypy

Idź do oryginalnego materiału