informacje z kolei i rynku kolejowego
ÖBB zaprezentowało nową generację ÖBB Nightjet – pociąg dedykowany podróżom nocnym. Austriackie przedsiębiorstwo transportowe zamówiło łącznie 33 nowe siedmioczłonowe pojazdy. Pierwsze pociągi wyruszą w trasę 10 grudnia 2023 r.
Pierwsze nocne połączenie nowymi składami zaplanowano na grudzień br. Pociągi ruszą z Wiednia i Innsbrucka do Hamburga.
– Pracujemy nad rozwojem europejskiej sieci pociągów nocnych – zapowiedziała Leonorge Gewesslera, Minister Działań Klimatycznych. – W przyszłości jeszcze łatwiej i szybciej będziemy podróżować między europejskimi stolicami. Przyszłość podróży na krótkich i średnich dystansach należy do pociągów.
ÖBB konsekwentnie kontynuuje rozbudowę floty pociągów nocnych.
– Dzięki najnowocześniejszym pociągom Nightjet zapewnimy pasażerom większy komfort i prywatność w trakcie nocnych przejazdów – dodaje dyrektor generalny ÖBB, Andreas Matthä.
ÖBB Nightjet – komfort nocnych podróży
Nowe siedmioczłonowe składy Nightjet posiadają m.in. trzy kuszetki oraz dwa wagony sypialne. Miejsce siedzące znajdzie 254 pasażerów.
Wszystkie przedziały sypialne mają własne toalety i prysznice.
Nowe, innowacyjne Mini Kabiny, umożliwiają nocleg w pojedynczych kapsułach sypialnych. Do dyspozycji podróżnych są: schowek, ruchomy, składany stół śniadaniowy, lustro, wieszaki na ubrania, lampka do czytania oraz szafki na bagaż podręczny i buty.
Nowe Nightjety posiadają także nowocześnie przystosowaną kuszetkę dla osób niepełnosprawnych i osób im towarzyszących i dostosowaną toaletę.
Nocne pociągi wyposażone są w miejsca dla rowerów (6) oraz bagaż, wózki i sprzęt sportowy.
Szczegóły techniczne i funkcje:
- Zestaw 7-członowy o łącznej pojemności 254 miejsc
- Układ wagonów: 1 wagon z miejscami do siedzenia, 1 wagon z przedziałem dla osób niepełnosprawnych i strefą wielofunkcyjną, 3 wagony kuszetki (przedziały 4-osobowe i mini kabiny), 2 wagony sypialne.
- Dopuszczenie dla Austrii, Niemiec, Włoch, Szwajcarii i Holandii
- Maksymalna prędkość 230 km/h
- Bezpłatna sieć WLAN
- Nowoczesny system informacji pasażerskiej we wszystkich wagonach,
- Możliwość ładowania urządzeń mobilnych przez USB i indukcyjną stację ładującą
- Szyby umożliwiające lepszą łączność
- Nowy wyświetlacz operacyjny (sterowanie oświetleniem, wzywanie obsługi)