OnTrain – nowa platforma wynajmu lokomotyw

3 godzin temu
Zdjęcie: OnTrain będzie oferował wynajem nowoczesnych lokomotyw dla przewoźników kolejowych na rynku europejskim.


OnTrain, nowoutworzona platforma leasingu lokomotyw, będzie oferować europejskim operatorom kolejowym nowoczesne lokomotywy w modelu najmu krótko lub długookresowego, wraz z usługami utrzymania. OnTrain podpisał już umowy na dostawę 80 lokomotyw – w tym 40 wielosystemowych lokomotyw elektrycznych Traxx 3 od Alstom i 10 ciężkich lokomotyw elektrycznych Dragon 2 LM od Newag. Pozostałe 30 lokomotyw to opcja zakupu: 20 od Alstom i 10 od Newag.

OnTrain będzie oferował wynajem nowoczesnych lokomotyw dla przewoźników kolejowych na rynku europejskim.

OnTrain to nowa spółka, której większościowym udziałowcem jest Marguerite, paneuropejski inwestor infrastrukturalny, a także Griffin Capital Partners, prywatny inwestor oraz firma zarządzająca aktywami na rynku private equity i nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej, Niemczech i innych wybranych krajach UE oraz WBW Invest, polska firma inwestycyjna działająca w sektorach: energii odnawialnej, transportu i logistyki, posiadająca duże doświadczenie w branży kolejowej, w szczególności w wynajmie taboru kolejowego.

Strategia OnTrain zakłada dostarczanie przewoźnikom kolejowym nowoczesnych lokomotyw wraz z usługami utrzymania, które spełniają najwyższe standardy rynkowe. Większość lokomotyw OnTrain jest przeznaczona do transportu międzynarodowego w większości państw UE. Wszystkie pojazdy będą wyposażone w ETCS, najnowszy europejski system zapewniający bezpieczną eksploatację pociągów.

OnTrain powstał w odpowiedzi na rosnącą potrzebę wymiany taboru i modernizacji infrastruktury kolejowej w całej Europie. Średni wiek lokomotywy w Polsce wynosi 30 lat dla elektrycznych lokomotyw liniowych i prawie 40 lat dla jednostek spalinowych. Łącznie aż 81% polskiej floty lokomotyw ma ponad 30 lat. Dla porównania, tylko 48% istniejącej floty lokomotyw w Europie Zachodniej przekracza wiek 30 lat*.

– Ta strategiczna inwestycja opiera się na solidnych wynikach gospodarczych Polski i znaczącym popycie na nowoczesne lokomotywy. W Marguerite koncentrujemy się na długoterminowej stabilności naszych inwestycji i płynących z nich korzyści dla przyszłych pokoleń. Modernizacja transportu kolejowego jest częścią szerszych trendów i procesów transformacji energetycznej, a popyt i popularność usług najmu taboru kolejowego będą tylko rosły. kooperacja z Griffin Capital Partners i WBW Invest pozwala nam połączyć wiedzę i zasoby, aby wspierać dekarbonizację transportu towarowego w Polsce i Europie – mówi Michael Dedieu, Partner Zarządzający w Marguerite.

Alstom dostarczy elektryczne lokomotywy Traxx spółce OnTrain

– Wejście na rynek kolejowy stanowi kamień milowy w dalszym rozwoju naszej działalności private equity. Ta starannie wytypowana branża oferuje ogromne możliwości rozwoju i innowacji, wspierając ewolucję sektora kolejowego w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Po przeanalizowaniu sytuacji na rynku przewozów kolejowych w Polsce widzimy, iż łączna liczba wynajmowanych lokomotyw stale rośnie, odzwierciedlając popyt na nowoczesny tabor wśród przewoźników kolejowych. We współpracy z naszymi partnerami, a także światowej klasy producentami lokomotyw, dostarczymy na rynek właśnie taki produkt – komentuje Tomasz Mrowczyk, Co-Managing Partner w Griffin Capital Partners

Idź do oryginalnego materiału