PKO BP wydało komunikat, w którym przestrzega klientów przez kolejną kampanią mailową internetowych oszustów. Na jej skutek może dojść do zainfekowania urządzeń odbiorców wiadomości złośliwym oprogramowaniem.
Kampania mailowa cyberprzestępców
Maile, których nadawca określa się jako „PKO Bank Polski S.A.”, mają zawierać powiadomienie o płatności przychodzącej. Ich treść nakłania do otwarcia przysłanego załącznika, by potwierdzić swoje dane. Plik w rzeczywistości zawiera szkodliwe oprogramowanie, które może zainfekować urządzenie odbiorcy maila. Bank apeluje, by nie odpowiadać na wiadomość i nie otwierać załącznika. Dla bezpieczeństwa zaleca raczej jej natychmiastowe usunięcie.
Oszustwo łatwo jest rozpoznać. Pomimo iż nadawca jest określany jako bank, to adres mailowy, z którego wysłano wiadomość, nie należy do bankowej domeny.
Zasady bezpieczeństwa
Dobrą praktyką o podobnym schemacie jest każdorazowe sprawdzanie poprawności adresu internetowego bankowości elektronicznej przed zalogowaniem się do niej. By mieć stuprocentową pewność warto rozważyć niekorzystanie do tego celu z linków, tylko wpisanie go manualnie.
Dużą uwagę należy przywiązywać również do treści komunikatów autoryzacyjnych transakcje, które są wysyłane przez bank. Pod żadnym pozorem nie zależy zatwierdzać tych, które nie zostały przez nas wcześniej zlecone.
W przypadku popełnienia błędu, który może skutkować padnięciem ofiarą oszustwa, należy pilnie skontaktować się z bankiem dzięki infolinii.