Oto nowy największy kontenerowiec świata! Poznajcie MSC Irina

1 rok temu

Szwajcarska firma żeglugowa MSC, wywiązała się ze swojej obietnicy zwiększenia w tym roku zdolności przewozowej floty. Do floty MSC dołączył kolejny gigantyczny kontenerowiec MSC Irina, o pojemności 24 346 TEU, zbudowany przez Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co.

Kontenerowiec MSC Irina wyruszył w dziewiczy rejs

MSC przekazało, iż nowy kontenerowiec MSC Irina posiada kilka innowacyjnych funkcji oszczędzania energii, w tym mały bulwiasty dziób, śruby napędowe o dużej średnicy i energooszczędne kanały. Jest również wyposażony w system smarowania powietrzem, który zmniejsza opór na kadłubie i generatory wałowe, które generują dodatkową moc.

Według urzędników stoczni technologie te mogą skutkować 3-4-procentową redukcją zużycia energii, zmniejszając w ten sposób emisje CO2 i spełniając wymogi EEDI III. Statek o pojemności 24 346 TEU, mierzący 399,99 metrów długości i 61,3 metrów szerokości, jest prawdziwym morskim mamutem.

Dostawa MSC Irina zbiega się z dostawą statku MSC Tessa o pojemności 24 116 TEU. Według China State Shipbuilding Corporation (CSSC) oba statki zostały dostarczone 9 marca. MSC Irina miał rozpocząć swój dziewiczy rejs po południu 11 marca. Tymczasem MSC Tessa jest już w drodze na Morze Wschodniochińskie, kierując się do portu Ningbo. Oba statki zostały zamówione przez chiński Bank of Communications Financial Leasing (Bocomm Leasing) dla MSC w 2020 roku w ramach umowy obejmującej cztery statki o szacunkowej wartości 600 milionów dolarów.

Duże statki to duże zyski i duże problemy

Szwajcarski gigant ma zdecydowanie największy portfel zamówień w branży z ponad 134 zamówionymi kontenerowcami. Firma zamówiła 14 statków typu megamax i 22 statki typu neo-panamax, które mają zostać dostarczone w tym roku. Chociaż te gigantyczne statki mogą transportować więcej kontenerów podczas jednego rejsu, stanowią również poważne wyzwanie w zakresie infrastruktury portowej, zarządzania łańcuchem dostaw i wpływu na środowisko. Rozmieszczanie tak masywnych statków wymaga wyposażenia portów i terminali w większe i bardziej zaawansowane dźwigi, głębszych dróg wodnych i bardziej rozbudowanych urządzeń do cumowania. Stanowi to poważne wyzwanie dla wielu portów, zwłaszcza tych, które nie mają zasobów lub miejsca na przyjęcie tych statków.

HMM zamawia nowe kontenerowce napędzane metanolem

Idź do oryginalnego materiału