Wśród globalnych inwestycji w sektorze transportowym, Jerozolima postanowiła zainwestować w nową linię tramwajową. To przedsięwzięcie, w którym kluczową rolę odgrywa polska firma Pesa, świadczy o dynamicznym rozwoju transportu miejskiego w tym historycznym mieście. Dzięki temu Jerozolima nie tylko zmodernizuje swój system komunikacji, ale też otworzy drzwi dla międzynarodowej współpracy.
- Konsorcjum JTrain podpisało umowę na realizację niebieskiej linii tramwajowej w Jerozolimie.
- Pesa ma za zadanie dostarczyć aż 132 nowoczesne tramwaje oparte na sprawdzonych rozwiązaniach częstochowskich Twistów.
- Budżet projektu wynosi imponujące 4 mld euro.
Konsorcjum JTrain liderem nowatorskiego projektu. Pesa trafi do Jerozolimy
Jerozolima, miasto znane z bogatej historii, podąża ścieżką innowacji w zakresie transportu miejskiego. Jednym z kluczowych kroków w tym kierunku jest inicjatywa konsorcjum JTrain. Jak podaje serwis Transport Publiczny, JTrain, gromadzący w swoich szeregach firmy z branży kolejowej, w tym Danya Cebus, Dan i Comsa, otrzymał zlecenie na realizację projektu niebieskiej linii tramwajowej.
Wybór JTrain nie był przypadkowy. Jego wcześniejsze doświadczenia i kompetencje w branży kolejowej przysporzyły mu uznanie wśród decydentów. W ramach tego projektu JTrain współpracuje z polską firmą Pesa, która ma za zadanie dostarczyć technologicznie nowoczesne tramwaje. Takie połączenie sił i wiedzy wskazuje na międzynarodowy wymiar i znaczenie przedsięwzięcia.
Wielki sukces @pesabydgoszcz! Producent dostarczy 132 tramwaje do Jerozolimy w ramach większego zlecenia na budowę i obsługę zupełnie nowej linii. Udział Pesy w kontrakcie sięga kwoty ok. 1,8 mld zł: https://t.co/LF1zmdZI4I pic.twitter.com/IjSWBLbWvj
— Witold Urbanowicz (@WitoldUrbanowic) September 22, 2023
Czytaj również: PKN ORLEN i PESA rozwijają współpracę na rzecz kolei wodorowej
Integracja globalnych ekspertyz, różnorodnych doświadczeń i międzynarodowej współpracy przyczynia się do modernizacji systemu komunikacji w Jerozolimie. Jednocześnie, ten projekt ma potencjał kształtowania wizji przyszłości transportu miejskiego w tym historycznym mieście. Zaangażowanie tak różnorodnych podmiotów podkreśla znaczenie i skomplikowanie tego przedsięwzięcia.
PESA przedstawia szczegóły techniczne projektu, które zdradzają jego ambitny charakter
Nowy projekt tramwajowy w Jerozolimie to nie tylko inwestycja w przyszłość komunikacji miejskiej, ale również wyraz inżynierskiej wizji i precyzji. Wchodząc w głębokie techniczne niuanse projektu, od razu zauważamy, iż jego skala i kompleksowość są naprawdę imponujące. Zakłada on budowę ponad 31 km torów tramwajowych, które mają połączyć najważniejsze i strategiczne punkty miasta, zapewniając płynność komunikacji i dostępność dla mieszkańców oraz turystów.
Jednym z najbardziej innowacyjnych elementów projektu jest 2,5-kilometrowy tunel przeznaczony do przecięcia serca Jerozolimy. Tworzenie takiego tunelu stanowi nie lada wyzwanie z uwagi na zabytkowy charakter wielu obszarów miasta. Dodatkowo przemyślane rozmieszczenie aż 53 przystanków, z których trzy mają być lokalizowane pod ziemią, pokazuje, jak duży nacisk położono na komfort i funkcjonalność dla pasażerów.
Każdy przystanek oraz odcinek trasy został zaprojektowany z myślą o optymalizacji przepływu pasażerów. Dodatkowo uwzględniono w nich aspekty bezpieczeństwa oraz integracji z istniejącą infrastrukturą miejską. Łącząc te elementy, uzyskujemy obraz nowoczesnego i technicznie zaawansowanego projektu, który nie tylko odpowiada na bieżące potrzeby Jerozolimy, ale też kształtuje jej przyszłość w nadchodzących latach.
Rola Pesy w projekcie – polski akcent w międzynarodowym przedsięwzięciu
Udział polskiej firmy Pesa w projekcie tramwajowym w Jerozolimie stanowi wyraźny znak dynamicznych zmian w globalnej branży komunikacji miejskiej. Pomimo dominacji wielkich korporacji na rynku, przedsiębiorstwa średniej wielkości, takie jak Pesa, zdołują się wyróżnić. Wszystko to dzieje się głównie dzięki ich specjalistycznej wiedzy oraz zgromadzonemu doświadczeniu.
Decyzja Pesy o dostarczeniu 132 tramwajów dla Jerozolimy nie tylko stanowi istotny krok dla rozwoju samej firmy, ale także podkreśla miejsce polskiego przemysłu kolejowego na międzynarodowej arenie. Zastosowanie technologii opartej na konstrukcji częstochowskich Twistów podkreśla, jak innowacyjne i technicznie zaawansowane rozwiązania ma w swojej ofercie Pesa.
Ostatnie tygodnie to dobry czas dla polskiej branży pojazdów szynowych.
PESA:
– 132 tramwaje dla Izraela – 1,8mld;
– dwa kontrakty na łącznie 4mld pln w Rumunii (czekają na uprawomocnienie się przetargów):
– Orlen kupił pierwszą lokomotywę wodorową na trasę Gdynia-Hel;
NEWAG:
-… pic.twitter.com/dX3rJg8W3T
— Szymon Janus (@sjanus_pl) September 22, 2023
Czytaj również: Współpraca Intercity i PESA Bydgoszcz. Kontrakty na 3 miliardy!
Co więcej, takie działania wskazują na wzrastającą obecność Polski w międzynarodowych projektach związanych z infrastrukturą. Polskie firmy, takie jak Pesa, nieustannie podnoszą swoją konkurencyjność, prezentując światu swoje techniczne i inżynieryjne kompetencje w obszarze transportu. kooperacja z Jerozolimą jest tu znakomitym i wymownym przykładem.
Jednak trzeba pamiętać, iż angażując się w tak wielkie przedsięwzięcia, pojawiają się również duże wyzwania i odpowiedzialność. Realizacja tak ambitnych projektów wymaga nie tylko zaawansowanego know-how technicznego, ale także niezłomności w utrzymaniu najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa, które są najważniejsze w branży komunikacji miejskiej.
Finanse i perspektywy czasowe ukazują skalę inwestycji
Po analizie aspektu finansowego oraz planowanych ram czasowych projektu tramwajowego w Jerozolimie widzimy pełny obraz tej ogromnej inwestycji. Kontrakt wart około 4 mld euro, czyli około 18,4 mln zł, świadczy o tym, iż mamy do czynienia z jednym z największych przedsięwzięć komunikacyjnych w historii miasta. Taka inwestycja pokazuje determinację Jerozolimy w dążeniu do zapewnienia mieszkańcom i turystom nowoczesnych rozwiązań transportowych.
Jerozolima, serce religijne i historyczne dla wielu ludzi na świecie, aspiruje do bycia wzorem w dziedzinie infrastruktury miejskiej. Z takim budżetem możemy spodziewać się innowacyjnych rozwiązań dla komunikacji miejskiej.
Pesa planuje dostarczyć pierwsze tramwaje do Jerozolimy w 2027 roku. Planują realizować cały projekt etapami, z przewidywanym zakończeniem w 2030 roku. Konsorcjum JTrain zapewni obsługę linii przez co najmniej siedem lat, z opcją przedłużenia kontraktu o kolejne lata. Planowanie utrzymania infrastruktury przez 25 lat świadczy o zaufaniu do dostawcy i planach długoterminowej współpracy.
To przedsięwzięcie z pewnością przyczyni się do zmiany oblicza komunikacji miejskiej w Jerozolimie. Jednocześnie, przyniesie długotrwałe korzyści dla miasta w sferze ekonomicznej i społecznej. Podsumowując, Jerozolima inwestuje w przyszłość transportu miejskiego. Udział polskiej firmy Pesa w projekcie świadczy o jej kompetencjach i jakości oferowanych rozwiązań na rynku międzynarodowym.
Czesi mają problem z polskimi RegioFox! Co zrobi PESA?