Pierwszy samodzielny przegląd P4 Impulsa w Kolejach Dolnośląskich

3 dni temu

Koleje Dolnośląskie po raz pierwszy samodzielnie przeprowadziły przegląd P4, wykorzystując własne zaplecze techniczne w nowo otwartej hali serwisowej w Legnicy. Dotychczas tego typu prace były zlecane firmom zewnętrznym, jednak rozwój infrastruktury umożliwił ich realizację wewnętrznie.

Pierwszym pociągiem, który przeszedł kompleksowy przegląd P4, był pojazd 31WE-004. Jak podkreśla przewoźnik, zakres prac był szerszy niż wymagają tego standardowe wytyczne. Dzięki temu pociąg został nie tylko dokładnie sprawdzony pod kątem technicznym, ale także zmodernizowany, by zwiększyć komfort pasażerów i maszynistów.

Nowe wyposażenie i modernizacja

W ramach przeglądu pociąg zyskał:

  • Nowy System Informacji Pasażerskiej, który obejmuje liczniki podróżnych oraz nowoczesny monitoring,
  • Nowe fotele w całym składzie,
  • Nowoczesne aluminiowe półki bagażowe, nową wykładzinę podłogową i odświeżoną kolorystykę wnętrza,
  • Całkowicie zmodernizowaną toaletę, wyposażoną w fototapety – pierwszą taką w Kolejach Dolnośląskich,
  • Nowe oświetlenie czoła pociągu w technologii LED, co poprawi widoczność składu i komfort pracy maszynisty.

Oprócz tego wszystkie najważniejsze podzespoły przeszły kompleksowy serwis, co ma zapewnić niezawodność pojazdu w codziennej eksploatacji.

Efektywność i przyszłe przeglądy

Proces przeglądu pierwszego pociągu trwał dziesięć miesięcy, ale zdobyte doświadczenie pozwoli skrócić czas kolejnych modernizacji.

Teraz na hali stoi kolejny pociąg 31WE i chcemy zrealizować to zadanie w pół roku – podkreśla Wojciech Zdanowski, wiceprezes Kolei Dolnośląskich.

Przegląd był możliwy dzięki inwestycjom w zaplecze techniczne, które zrealizowano przy wsparciu środków unijnych oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Koleje Dolnośląskie przez cały czas korzystają z firm zewnętrznych

Choć przewoźnik przeprowadził pierwszy przegląd P4 we własnym zakresie, wciąż zleca część usług podmiotom zewnętrznym. Od grudnia 2024 roku trwa przetarg na przeglądy dla kolejnych składów – pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 31WE oraz sześciu pojazdów 36WEa. Oferty można składać do 7 lutego 2025 roku.

Samodzielna realizacja przeglądów to dla Kolei Dolnośląskich istotny krok w kierunku większej niezależności i kontroli nad utrzymaniem własnego taboru.

Fot. Koleje Dolnośląskie

Idź do oryginalnego materiału