PKP Intercity pracuje nad uruchomieniem programu lojalnościowego. Czy tym razem się uda?

21 godzin temu

Narodowy przewoźnik szykuje odpowiedź na ekspansję czeskich konkurentów. Program lojalnościowy może wystartować 22 kwietnia 2026 r. i prawdopodobnie umożliwi podróżnym regularnie korzystającym z usług PKP Intercity korzystanie ze zniżek, opłacanie kolejnych przejazdów czy nabywanie nagród. System ma działać według prostej zasady – więcej podróżujesz, mniej płacisz. Szczegóły programu – włącznie z jego nazwą – pozostają tajemnicą.

Odpowiedź na rosnącą konkurencję

Decyzja o wprowadzeniu programu lojalnościowego wynika m.in. z rosnącej presji konkurencyjnej. RegioJet i Leo Express planują ekspansję na polskim rynku kolejowym, co zmusza PKP Intercity do większego zaangażowania w procesie pozyskiwania pasażerów.

Leo Express dysponuje już programem Smile Club, oferującym do 10 proc. zwrotu gotówki przy zakupie biletów i przekąsek. Uzbierane kredyty Leo klienci wymieniają na catering oraz kolejne bilety. W ostatnim czasie przewoźnik ogłosił również konkurs, w którym można wygrać 10 tys. zł na podróże pociągami.

Z kolei RegioJet zachęca podróżnych cenami biletów zaczynającymi się już od 9 zł. PKP Intercity podejmuje działania, by „nie zostać w tyle” – na początku każdego tygodnia zwiększa pulę promocyjnych biletów w ramach akcji „Poniedziałkowy odjazd”.

Wiadomo jednak, iż system będzie premiował regularność wyborów oferty przewoźnika. Historia podróży poszczególnych pasażerów zadecyduje o skali benefitów, jakie będą mogli otrzymać.

Trzecie podejście do wdrożenia programu lojalnościowego

PKP Intercity podchodziło do uruchomienia programu lojalnościowego już dwukrotnie. Pierwsze deklaracje padły w 2019 r., kolejne 3 lata później. Spółka stworzyła choćby zapytanie ofertowe, na które odpowiedziały zainteresowane firmy, jednak wdrożenie nie doszło do skutku. Tym razem przewoźnik liczy na finalizację projektu.

Program lojalnościowy stanie się narzędziem umacniania pozycji rynkowej PKP Intercity w momencie, gdy krajowy rynek kolejowy otwiera się na międzynarodową konkurencję. Zbliżające się zmiany w ofercie przewozowej wymuszają na narodowym przewoźniku nowe strategie budowania relacji z pasażerami.

Fot. Śmiechu

Zobacz również:

Kierunek Europa – na tory wyjdzie 17 nowych pociągów międzynarodowych PKP Intercity
555 połączeń i Pendolino do Zakopanego, czyli nowy rozkład jazdy pociągów PKP Intercity
Idź do oryginalnego materiału