PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontują odcinek Wielbark – Chorzele, aby zapewnić sprawną i komfortową podróż pociągiem. Pasażerów ucieszy wygodne połączenie kolejowe z Mazur na Mazowsze.
Będzie wygodne połączenie kolejowe z Mazur na Mazowsze
PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały prace remontowe, dzięki którym możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na odcinku Wielbark – Chorzele. Umożliwi to uruchomienie połączeń między Szczytnem a Ostrołęką. Tym samym uruchomione przywrócone zostanie połączenie kolejowe z Mazur na Mazowsze.
Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych SA po ponad 20 latach ponownie udostępnimy całą linię kolejową do pasażerskich przewozów między Ostrołęką a Szczytnem. Remont odcinka Wielbark – Chorzele oraz realizowana w tej chwili modernizacja linii Chorzele – Ostrołęka przywróci na kolejową mapę połączenie między województwem warmińsko-mazurskim a mazowieckim. Będzie to także istotna trasa na czas przyszłych robót na międzynarodowej linii E-75 Rail Baltica. Odcinek Ostrołęka – Szczytno zapewni alternatywne połączenie do Ełku – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Prace na trasie Wielbark – Chorzele obejmą wymianę podkładów na długości prawie 3 km i remont 5 obiektów inżynieryjnych: mostów i przepustów. Specjalna maszyna wyreguluje tory na ponad 21 km linii. Uporządkowana zostanie zieleń w bliskim sąsiedztwie linii.
Prace prowadzone na trasie Wielbark – Chorzele obejmą remont torów kolejowych na długości prawie 3 km oraz remont 5 obiektów, w tym mostów i przepustów. Ponad 21 km torów zostanie wyregulowanych dzięki specjalnej maszyny, a ponadto wyremontowane zostaną perony w Wielbarku i Jesionowcu. Obiekty zostaną wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne. Remont obejmuje również 17 przejazdów kolejowo-drogowych.
Przywrócenie połączenia
Po wykonaniu zadania pociągi będą jeździły na odcinku Wielbark – Chorzele z prędkością do 60 km/h, co zapewni przejazd w kierunku Ostrołęki, Olsztyna czy Ełku. Przywrócenie przejezdności planowane jest na koniec III kwartału bieżącego roku. Docelowo planowana jest modernizacja całego odcinka, w tym budowa urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na stacji Wielbark, co pozwoli na sterowanie nimi z LCS Szczytno i zwiększenie przepustowości odcinka Chorzele – Szymany, a tym samym całej linii Ostrołęka – Szczytno.
Powrót pociągów na trasę, która połączy województwo warmińsko-mazurskie i mazowieckie to konkretny wymiar naszej walki z wykluczeniem komunikacyjnym. Dzięki takim inwestycjom po latach zaniedbań skutecznie łączymy Polskę i Polaków – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
PKP PLK przygotowały nowy tor do sprawnego przejazdu na prawie 60-kilometrowym odcinku Ostrołęka – Chorzele. Perony na stacjach Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanki Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka są już gotowe.
W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce zainstalowane zostaną nowe skomputeryzowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Powstały też nowe obiekty inżynieryjne, w tym 245-metrowy most kolejowy nad rzeką Narew i 6 mniejszych mostów, 14 przepustów i 4 małe korytarze dla zwierząt. W połowie 2023 roku, po 22 latach, pociągi będą mogły kursować na linii Ostrołęka – Chorzele.
Intercity wprowadza graficzną rezerwację miejsc! Rychło w czas…