PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na modernizację stacji Maksymilianowo

17 godzin temu

W postępowaniu przetargowym dotyczącym modernizacji stacji Maksymilianowo w ramach przebudowy linii kolejowej nr 201 (Nowa Wieś Wielka-Gdynia Port) wpłynęło siedem ofert od przodujących firm i konsorcjów z segmentu budownictwa kolejowego. Wszystkie z nich zmieściły się w założonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA budżecie – 1,81 mld zł brutto. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej propozycji jest cena.

Postępowanie obejmuje zaprojektowanie w zakresie sterowania ruchem kolejowym (SRK) i telekomunikacji wraz z wykonaniem robót budowlanych na stacji Maksymilianowo. Działania będą realizowane w ramach szerszego projektu „Prace na odcinku Maksymilianowo-Kościerzyna”.

Stacja Maksymilianowo jest istotnym punktem w polskim kolejowym systemie transportowym, gdzie przecinają się dwie magistrale o dużym znaczeniu dla przewozów towarowych: linia nr 201 oraz nr 131 (Chorzów Batory-Tczew).

Lista złożonych ofert

Lp.Nazwa podmiotuOferowana cena brutto [zł]
1.Trakcja SACałkowita wartość oferty:
1 228 749 588,40
Zakres podstawowy część A:
1 095 860 888,55
Zakres podstawowy część B:
126 937 086,94
Opcja na interfejs:
5 951 612,91
2.STRABAGCałkowita wartość oferty:
1 140 623 930,82
Zakres podstawowy część A:
1 003 578 626,60
Zakres podstawowy część B:
134 585 304,22
Opcja na interfejs:
2 460 000,00
3.Konsorcjum firm:
– MIRBUD SA (lider)
– TRANSKOL (partner)
– TORHAMER (partner)
Całkowita wartość oferty:
1 189 302 834,69
Zakres podstawowy część A:
1 066 956 030,49
Zakres podstawowy część B:
116 811 804,20
Opcja na interfejs:
5 535 000,00
4.Konsorcjum firm: – Budimex Budownictwo (lider) – Budimex Kolejnictwo (partner)Całkowita wartość oferty:
1 247 669 870,55
Zakres podstawowy część A:
1 114 619 283,44
Zakres podstawowy część B:
128 253 587,11
Opcja na interfejs:
4 797 000,00
5.IntercorCałkowita wartość oferty:
1 349 768 881,87
Zakres podstawowy część A:
1 212 543 223,19
Zakres podstawowy część B:
133 867 758,68
Opcja na interfejs:
3 357 900,00
6.Konsorcjum firm:
– PORR (lider)
– Trakcja System (partner)
Całkowita wartość oferty:
1 215 706 170,00
Zakres podstawowy część A:
1 073 423 649,42
Zakres podstawowy część B:
140 172 180,06
Opcja na interfejs:
2 110 340,52
7.Konsorcjum firm:
– Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPMT)
– TORPOL
Całkowita wartość oferty:
1 295 820 828,06
Zakres podstawowy część A:
1 173 383 176,06
Zakres podstawowy część B:
116 902 652,00
Opcja na interfejs:
5 535 000,00

Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożył STRABAG (1,14 mld zł brutto), a najdroższą firma Intercor (1,35 mld zł brutto).

Zakres prac modernizacyjnych

Przedmiot zamówienia PKP PLK obejmuje szereg działań, w tym:

  • przebudowę infrastruktury torowej (38 km torów i 100 rozjazdów)
  • modernizację trzech peronów wraz z nowym przejściem podziemnym wyposażonym w windy
  • budowę bezkolizyjnego skrzyżowania wielopoziomowego
  • wykonanie pięciu mostów kolejowych oraz wiaduktu drogowego
  • wdrożenie nowoczesnych systemów SRK
  • montaż sieci trakcyjnej oraz urządzeń telekomunikacyjnych

Po zakończeniu prac, parametry techniczne linii kolejowej nr 201 umożliwią ruch pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h a towarowych do 120 km/h. Na modernizowanym odcinku magistrali węglowej wzrosną one odpowiednio do 200 km/h i 120 km/h.

Zgodnie z harmonogramem, zawarcie umowy z wyłonionym wykonawcą przewidziano na III kw. 2025 r. Realizacja inwestycji ma potrwać 51 miesięcy od momentu podpisania kontraktu, z czego zasadnicze prace budowlane mają zostać ukończone w ciągu 42 miesięcy.

Autor: Damian Malesza

Sprawdź również:

Budimex z kontraktem o wartości blisko 1,3 mld zł – zmodernizuje linie kolejowe nr 201 i 214
Coraz lepszy kolejowy dostęp do portów bałtyckich
Idź do oryginalnego materiału