PKP PLK wybrały ofertę Budimeksu za ok. 1,3 mld zł netto jako najkorzystniejszą

2 tygodni temu

Chodzi o postępowanie przetargowe PKP Polskich Linii Kolejowych SA, którego zakres obejmuje wykonanie prac budowlanych na liniach kolejowych nr 201 (odc. Kościerzyna ‎‎– Somonino) i nr 214 (odc. Somonino – Kartuzy). Zadanie będzie realizowane w ramach większego projektu pn. „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto, etap I”.

O tym, iż oferta spółki Budimex została oceniona najlepiej przez krajowego zarządcę infrastruktury kolejowej, dowiedzieliśmy się w czerwcu br. 3 miesiące później zarząd PKP PLK poinformował, iż ostała ona wybrana, jako najkorzystniejsza. Jej wartość opiewa na aż 1 284 235 699,12 zł netto (zakres podstawowy).

Szczegółowe informacje o złożonej ofercie można znaleźć TUTAJ.

Modernizacja linii kolejowych północy Polski – usprawnienie połączeń z Trójmiastem

Planowana modernizacja infrastruktury kolejowej na Kaszubach ma na celu znaczące usprawnienie połączeń z Trójmiastem oraz poprawę komunikacji w regionie. Projekt obejmuje kompleksowe prace na liniach kolejowych nr 201 i 214, które przyniosą korzyści zarówno dla pasażerów, jak i dla transportu towarowego.

Zakres prac w ramach inwestycji PKP PLK obejmuje m.in.:

  • modernizację 27 km linii kolejowej nr 201 na odcinku Kościerzyna – Somonino, wraz z dobudową drugiego toru, co pozwoli zwiększyć jej przepustowość
  • modernizację 8 km linii nr 214 na odcinku Somonino – Kartuzy, umożliwiającą przywrócenie ruchu pociągów na tej trasie i zapewnienie bezpośredniego połączenia między Kościerzyną a Kartuzami
  • elektryfikację obu linii kolejowych
  • przebudowę ponad 70 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów, wiaduktów i przepustów
  • modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym (srk), obejmującą budowę Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) w Kościerzynie oraz nowej nastawni w Somoninie
  • przebudowę stacji i przystanków na linii kolejowej nr 201

Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Podwyższenie ich ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów wszystkim pasażerom.

Po zakończeniu prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, prędkości maksymalne na zmodernizowanych liniach wzrosną:

  • do 140 km/h (obecnie 120 km/h) dla pociągów pasażerskich (linia kolejowa nr 201)
  • do 120 km/h dla pociągów pasażerskich (linia kolejowa nr 214)
  • do 100 km/h (obecnie 80 km/h) dla pociągów towarowych na obu liniach

Sprawdź także:

  • Budimex nagrodzony tytułem Firmy Roku 2024 podczas XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu
  • PKP CARGO i Budimex podpisują list intencyjny
  • Artur Popko o danych finansowych Grupy Budimex za II kwartał 2024 roku
  • W Pyrzowicach powstanie multimodalny węzeł przeładunkowy. Prace wykona Budimex i Mostostal Kraków
Idź do oryginalnego materiału