PKP zmodernizuje połączenie kolejowe z Mazur na Mazowsze

1 rok temu

PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontują odcinek Wielbark – Chorzele, aby zapewnić sprawną i komfortową podróż pociągiem. Pasażerów ucieszy połączenie kolejowe z Mazur na Mazowsze.

Połączenie kolejowe z Mazur na Mazowsze

PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały prace remontowe, dzięki którym możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na odcinku WielbarkChorzele. Umożliwi to uruchomienie połączeń między Szczytnem a Ostrołęką. Tym samym uruchomione przywrócone zostanie połączenie kolejowe z Mazur na Mazowsze.

Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych SA po ponad 20 latach ponownie udostępnimy całą linię kolejową do pasażerskich przewozów między Ostrołęką a Szczytnem. Remont odcinka WielbarkChorzele oraz realizowana w tej chwili modernizacja linii ChorzeleOstrołęka przywróci na kolejową mapę połączenie między województwem warmińsko-mazurskim a mazowieckim. Będzie to także istotna trasa na czas przyszłych robót na międzynarodowej linii E-75 Rail Baltica. Odcinek OstrołękaSzczytno zapewni alternatywne połączenie do Ełku – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Prace na trasie WielbarkChorzele obejmą wymianę podkładów na długości prawie 3 km i remont 5 obiektów inżynieryjnych: mostów i przepustów. Specjalna maszyna wyreguluje tory na ponad 21 km linii. Uporządkowana zostanie zieleń w bliskim sąsiedztwie linii.

Prace prowadzone na trasie WielbarkChorzele obejmą remont torów kolejowych na długości prawie 3 km oraz remont 5 obiektów, w tym mostów i przepustów. Ponad 21 km torów zostanie wyregulowanych dzięki specjalnej maszyny, a ponadto wyremontowane zostaną perony w Wielbarku i Jesionowcu. Obiekty zostaną wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne. Remont obejmuje również 17 przejazdów kolejowo-drogowych.

Ministerstwo Infrastruktury

Przywrócenie połączenia

Po wykonaniu zadania pociągi będą jeździły na odcinku WielbarkChorzele z prędkością do 60 km/h, co zapewni przejazd w kierunku Ostrołęki, Olsztyna czy Ełku. Przywrócenie przejezdności planowane jest na koniec III kwartału bieżącego roku. Docelowo planowana jest modernizacja całego odcinka, w tym budowa urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na stacji Wielbark, co pozwoli na sterowanie nimi z LCS Szczytno i zwiększenie przepustowości odcinka ChorzeleSzymany, a tym samym całej linii OstrołękaSzczytno.

Powrót pociągów na trasę, która połączy województwo warmińsko-mazurskie i mazowieckie to konkretny wymiar naszej walki z wykluczeniem komunikacyjnym. Dzięki takim inwestycjom po latach zaniedbań skutecznie łączymy Polskę i Polaków – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

PKP PLK przygotowały nowy tor do sprawnego przejazdu na prawie 60-kilometrowym odcinku OstrołękaChorzele. Perony na stacjach Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanki Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka są już gotowe.

W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce zainstalowane zostaną nowe skomputeryzowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Powstały też nowe obiekty inżynieryjne, w tym 245-metrowy most kolejowy nad rzeką Narew i 6 mniejszych mostów, 14 przepustów i 4 małe korytarze dla zwierząt. W połowie 2023 roku, po 22 latach, pociągi będą mogły kursować na linii OstrołękaChorzele.

Intercity wprowadza graficzną rezerwację miejsc! Rychło w czas…

Idź do oryginalnego materiału