Comfino oraz Polskie ePłatności uruchomiły funkcjonalność, która przenosi doświadczenie płatności odroczonych i ratalnych z e-commerce do świata offline. Klienci będą mogli skorzystać z płatności ratalnych lub odroczonych na terminalach PeP.
To rozwiązanie odpowiada na uwarunkowania rynkowe podkreślające potrzebę wdrożenia takich usług. Dane wskazują, iż płatności odroczone wpływają na nawyki Polaków: 52% rezygnuje z zakupów bez BNPL, 48,3% używa ich w nagłych wydatkach, 44% przy dużych zakupach, 60,3% uważa, iż pomagają w zarządzaniu budżetem, a 57,4% spłaca w 30 dni, traktując tę opcję jako elastyczne narzędzie. Użytkownicy BNPL są świadomi, planują finanse (73% tworzy budżet), a 58% to early adopters nowych technologii – według badania PayPo.
Rozwiązanie wprowadzone przez Comfino na terminalach PeP umożliwia sprzedawcom zainicjowanie płatności ratalnej lub odroczonej kilkoma kliknięciami. jeżeli klient będzie chciał skorzystać z takiej płatności wystarczy, iż sprzedawca w aplikacji terminalowej wybierze odpowiednią opcję i wprowadzi kwotę transakcji. Terminal wygeneruje kod QR do zeskanowania przez klienta lub wyśle SMS-a z linkiem na podany numer.
Klient na swoim urządzeniu wypełnia niezbędne dane i przechodzi proces weryfikacji. Po pozytywnej decyzji instytucji finansującej, sprzedawca kończy realizację zakupów. Cały proces zajmuje zaledwie kilka minut i nie blokuje terminalu płatniczego, dzięki czemu obsługa kolejnych klientów przebiega płynnie.
Za projekt płatności odroczonych dostępnych w terminalach płatniczych z ramienia Comfino odpowiadają Miłosz Mickiewicz i Rafał Pasieka, a ze strony PeP – Michał Tryka oraz Michał Barański.
Źródło: Comfino