Play uważa informacje dot. rabatów i cenników za klarowną, chce współpracować z UOKiK

3 godzin temu

W odpowiedzi na zarzuty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Play zwraca uwagę, iż abonament po rabatach jest komunikowany przez tę sieć i innych operatorów od ponad dekady i jest standardem rynkowym. Play ocenia, iż informuje klientów o rabatach w przejrzysty sposób i deklaruje chęć współpracy w tej sprawie z prezesem UOKiK.

„Abonament po rabatach jest komunikowany przez Play i innych operatorów od ponad dekady i jest standardem rynkowym. Rabaty z natury rzeczy są dla klientów atrakcyjne i korzysta z nich prawie każdy konsument. Play informuje klientów o rabatach w przejrzysty sposób. Będziemy w tej sprawie współpracować z prezesem UOKiK. najważniejsze jest zadbanie przez regulatora o spójność praktyk wśród wszystkich operatorów działających na rynku. Wybiórcze podejście nie tylko zaburzy warunki konkurowania, ale przede wszystkim spowoduje chaos informacyjny dla wielu milionów klientów” – czytamy w komentarzu Play do dzisiejszej informacji UOKiK.

UOKiK podał dziś, iż zakwestionował praktyki operatorów telekomunikacyjnych – P4 oraz Netii i postawił spółkom zarzuty w związku z prezentowaniem cen w wysokości uwzględniającej fakultatywne rabaty w sposób, który może wprowadzać w błąd.

Jak wskazywał Urząd, w zależności od środka komunikacji (reklamy, rozmowa z konsultantem) spółki nie przedstawiają ceny bez rabatów lub informacji o rodzajach i wysokości rabatów uwzględnionych w cenie bądź robią to w sposób nieczytelny lub na zbyt późnym etapie zawierania umowy. Klienci, którzy ostatecznie nie chcą korzystać z e-faktury ani zgadzać się na marketing, muszą płacić łącznie o 10 zł wyższy miesięczny abonament niż wskazywała oferta, na którą się decydowali.

Grupa Play, lider rynku telekomunikacyjnego, oferuje swoje usługi telekomunikacyjne także dla rynku B2B. Dostarcza kompleksowe rozwiązania chmurowe (Cloud2B), usługi mobilne oraz zintegrowanej komunikacji, dostęp do internetu oraz narzędzi cyfrowych, rozwój projektów sieciowych (m.in. budowa i utrzymanie sieci światłowodowych dla klientów biznesowych), a także kompleksowe usługi z zakresu bezpieczeństwa.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału