Polskie Linie Kolejowe przebudowują trasę między Łukowem a Radomiem Głównym. Inwestycja o wartości ponad 205 mln zł brutto finansowana jest z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Część prac została już ukończona.
Na 25-kilometrowym odcinku Łuków Łapiguz – Dęblin wymieniono tory, umożliwiając pociągom towarowym jazdę z prędkością 100 km/h zamiast dotychczasowych 80 km/h. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPMT) przebudowuje także nawierzchnię na 10 przejazdach kolejowo-drogowych oraz instaluje sygnalizację świetlną na dwóch przejazdach w Borowinie i jednym w Hordzieżce. Wartość tego etapu wynosi ponad 82 mln zł brutto.
Do końca września mają zakończyć się prace na peronach w Borowinie i Hordzieżce. Nowe obiekty o długości 150 m umożliwią obsługę dłuższych składów. Będą one wyższe, co ułatwi pasażerom wsiadanie do pociągów. Perony otrzymają wiaty, tablice informacyjne oraz energooszczędne oświetlenie LED.

Remont odcinka Dęblin – Radom Główny
Firma Gór-Tor realizuje modernizację 9-kilometrowego odcinka za blisko 32 mln zł brutto. Wykonawca wymienił tor i sieć trakcyjną na stacji Zajezierze, gdzie tymczasowy peron wyspowy zastąpi nowa konstrukcja jednokrawędziowa. Zakończenie zasadniczych prac ma nastąpić jeszcze w 2025 r.
W kolejnych etapach PLK wymieni sieć trakcyjną między Żytkowicami a mostem na Wiśle w Zajezierzu (niemal 42 mln zł brutto, październik 2025 – lipiec 2026) oraz między Okrzeją a Łukowem Łapiguz (blisko 37 mln zł brutto, marzec – lipiec 2026).
Zakończone inwestycje wzmacniają efekt modernizacji
W ramach inwestycji PLK zmodernizowany został już odcinek Łuków – Łuków Łapiguz za blisko 20 mln zł brutto, wymieniając szyny i podkłady oraz remontując most nad Krzną Południową. Firma PNUIK z Krakowa zainstalowała także nowe rogatki i sygnalizację na przejeździe przy ul. Parkowej w Łukowie.




Autor: Damian Malesza
Fot. PLK SA
Zobacz również: