Polskie Linie Kolejowe podjęły kroki w kierunku modernizacji procesów HR, stawiając na innowacje oraz automatyzację w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Celem działań jest nie tylko optymalizacja administracyjnych czynności, ale także podniesienie efektywności oraz zapewnienie jeszcze wyższej jakości obsługi pracowników.
W Biurze Spraw Pracowniczych PLK SA, powstał zespół nowoczesnych narzędzi HR, który skupia się wypracowaniu nowych, kreatywnych sposobów poprawy wsparcia pracowników i działalności firmy. Inicjatywę tę rozpoczęła automatyzacja rozwiązań związanych z rozliczaniem czasu pracy. Dzięki automatyzacji pracy, przełożeni i pracownicy będą automatycznie informowani o liczbie godzin do odpracowania przed zakończeniem okresu rozliczeniowego, a także o limitach urlopowych, z uwzględnieniem zarówno urlopów bieżących, jak i zaległych.
Kolejnym krokiem w transformacji HR będzie wprowadzenie innowacyjnej platformy do zarządzania kompetencjami oraz ocenami pracowniczymi. Narzędzie to umożliwi efektywne monitorowanie rozwoju zawodowego pracowników, identyfikację ich mocnych stron oraz obszarów wymagających dalszego doskonalenia. Platforma pozwoli również na tworzenie spersonalizowanych ścieżek rozwoju, co pozytywnie wpłynie na zaangażowanie i motywację zespołów.
Dzięki zastosowaniu robotów automatyzujących pracę i usprawniających procesy biznesowe HR, dążymy do stworzenia bardziej efektywnego modelu zarządzania zasobami ludzkimi, który wyeliminuje żmudne, powtarzalne operacje, ale przede wszystkim pozwoli na skupienie zaangażowania w zarządzanie rozwojem pracowników – mówi Magdalena Jończyk dyrektor Biura Spraw Pracowniczych.
Inwestycja w technologie HR to krok w stronę przyszłości, w której innowacje wspierają zarówno pracowników, jak i całą organizację. Biuro Spraw Pracowniczych Spółki dąży do tego, by zarządzanie zasobami ludzkimi stało się bardziej nowoczesne, efektywne i zorientowane na rozwój.
Źródło: PKP PLK
Zobacz również: