Pociągi wrócą na trasę Giżycko – Korsze od 14 grudnia br.

1 godzina temu

Polskie Linie Kolejowe SA (PLK) finalizują prace modernizacyjne na odcinku Giżycko – Korsze linii kolejowej nr 38. Od 14 grudnia br., wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów pasażerowie ponownie pojadą koleją przez ten fragment trasy – wyprzedzając założony harmonogram inwestycji.

Początkowo na trasę wyjadą składy spalinowe. Elektryczne pociągi rozpoczną kursy po uzyskaniu przez PLK świadectwa dopuszczenia podsystemu „Energia” od Urzędu Transportu Kolejowego (UTK). Podróżni skorzystają z nowych peronów na dziewięciu stacjach i przystankach: Wilkasy-Niegocin, Sterławki Małe, Sterławki Wielkie, Martiany, Kętrzyn, Nowy Młyn, Linkowo, Tołkiny oraz Korsze. Pozostałe roboty – dotyczące torów bocznych, dróg dojazdowych oraz przejazdów – potrwają do połowy 2026 r.

Elektryfikacja na odcinku Ełk – Giżycko

Odcinek Ełk – Giżycko obsługuje ruch pociągów od czerwca br. We wrześniu po raz pierwszy po tym odcinku pojechały składy elektryczne. w tej chwili finalizowane są prace na przystankach Woszczele i Siedliska, gdzie powstają mijanki zwiększające przepustowość linii. Uruchomienie obu obiektów zaplanowano na grudzień br.

W ramach inwestycji krajowego zarządcy infrastruktury kolejowej zmodernizowano 49 km torów oraz wybudowano perony w Giżycku, Starych Juchach, Wydminach, Siedliskach oraz Woszczelach. Wykonawcy przebudowali również 59 obiektów inżynieryjnych i 24 przejazdy kolejowo-drogowe. W Giżycku i Wydminach powstały nowe wiadukty, a w Giżycku – przejście podziemne w ciągu ul. Unii Europejskiej.

Dwukrotnie wyższa prędkość pociągów

Zmodernizowana linia kolejowa nr 38 umożliwi najszybszym składom osiągnięcie 160 km/h – czyli dwukrotnie więcej niż przed inwestycją. Podróż z Ełku do Olsztyna przez Giżycko i Korsze ulegnie skróceniu o blisko 50 min i zajmie poniżej 2 godz.

Prace modernizacyjne na tej trasie realizują:

  • Torpol (odcinek Giżycko – Korsze) za blisko 1,077 mld zł brutto
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones, Coalvi oraz China Civil Engineering Construction Corporation (odcinek Ełk – Giżycko) za ok. 798 mln zł brutto
  • konsorcjum firm Budimex i Victor Energy (zaprojektowanie i wykonanie robót dla budowy nowych podstacji trakcyjnych – odcinek Ełk – Korsze) za ponad 286 mln zł brutto

Wartość inwestycji PLK wynosi 2,2 mld zł brutto i jest realizowana z wykorzystaniem środków unijnych.

Fot. PLK

Zobacz również:

Modernizacja linii kolejowej nr 38 za 2,2 mld zł na finiszu
Elektryczne pociągi kursują do Giżycka
Idź do oryginalnego materiału