Poczta Polska chwali się, iż dostarcza listy na czas. Polacy reagują

18 godzin temu
Zdjęcie: Polsat News


Poczta Polska chwali się szybkim dostarczaniem listów oraz paczek i coraz lepszymi wynikami związanymi z terminowością przesyłek. W specjalnym komunikacie pada stwierdzenie nie tylko o "skoku jakościowym", ale także o "wysokim poziomie satysfakcji klienta". Sprawdziliśmy opinie Polaków, ciężko znaleźć wspomniane zadowolenie z usług instytucji. "Do mnie dotarła poczta hurtowo z dwóch miesięcy naraz" - czytamy w jednym z wielu krytycznych komentarzy.


Poczta Polska pojawia się w ostatnim czasie niemal wyłącznie w kontekście problemów finansowych i planowanych zwolnień grupowych. Spółka wydała jednak specjalny komunikat, gdzie chwali się coraz lepszą jakością oferowanych usług. Nie wszyscy podzielają ten entuzjazm.


Poczta Polska chwali się terminowością i szybkim dostarczaniem paczek


Poczta Polska pomiędzy kolejnymi informacjami na temat stanu rozmów ze związkowcami i dalszą sytuacją pracowników w całej Polsce, postanowiła pochwalić się rosnącą jakością usług. W specjalnym komunikacie pojawia się wskazanie, iż doszło do ulepszenia w zakresie terminowości dostarczania przesyłek. Reklama


Czytamy, iż "niezależnie od rodzaju - czy to listy priorytetowe, paczki priorytetowe i ekonomiczne, czy flagowa usługa Pocztex - obserwować można wyraźną poprawę terminowości, co znacząco wpływa na zadowolenie klientów indywidualnych i biznesowych". Różnice w jakości w związku z ogłoszonym w sierpniu 2024 r. Planem Transformacji mają być dobrze widoczne już w ciągu pierwszych 9 tygodni 2025 r.


"Twarde dane pokazują, iż Poczta Polska konsekwentnie pracuje nad poprawą jakości świadczonych usług. Znacząca poprawa terminowości dostarczania przesyłek w różnych kategoriach jest dowodem na to, iż możliwe jest połączenie efektywności operacyjnej z wysokim poziomem satysfakcji klienta, choćby w warunkach transformacji firmy. To, co kiedyś mogło być punktem krytyki, dzisiaj staje się powodem do dumy" - przekazał Sławomir Żurawski, wiceprezes Poczty Polskiej ds. operacji i logistyki.


Dane nie kłamią, Poczta Polska zadowolona z pracy listonoszy


Poczta Polska wskazuje, iż w przypadku listów priorytetowych wysyłanych przez Polaków doszło do "skoku jakościowego". Po przeanalizowaniu danych dotyczących tej grupy przesyłek wnioski wskazują na to, iż średni wolumen tygodniowy tych przesyłek sięgał około 600 tys. sztuk. Pocztowcy wskazują, iż już od drugiego tygodnia stycznia zanotowano stabilny wzrost jakości usługi, utrzymując poziom powyżej założonego celu. "Średnio ponad 94 proc. listów priorytetowych było dostarczanych najpóźniej w trzecim dniu po nadaniu, czyli w tzw. standardzie D+3" - podkreśla Poczta Polska.
Dane pozwalające na chwalenie się wynikami dotyczą także paczek oraz usługi Pocztex. W przypadku paczek od początku 2025 r. pocztowcy odnotowali skok powyżej założonego progu w zakresie wskaźniku terminowości dostarczania paczek priorytetowych.
"Równie dobre wiadomości płyną z analizy paczek ekonomicznych. Od początku roku wskaźnik terminowości utrzymywał się na wysokim poziomie 99 proc., w ustawowym standardzie dostawy D+5 (dostawa do adresata najpóźniej w piątym dniu po nadaniu). Jest to szczególnie istotne, biorąc pod uwagę, iż przesyłki ekonomiczne są często wybierane przez klientów jako bardziej budżetowa i konkurencyjna cenowo opcja wysyłki" - dodaje Poczta Polska w komunikacie.
W przypadku Pocztexu wskazano, iż słowami określającymi tę usługę są szybkość i niezawodność. Jak przekazali pocztowcy, każdego tygodnia klienci nadawali poprzez Pocztex średnio ponad milion paczek. Aż 95 proc. z nich dotarło do adresata już dzień po nadaniu przesyłki. Wystarczy jednak szybkie spojrzenie na social media Poczty Polskiej, aby zauważyć, iż wspomniana wysoka satysfakcja klienta nie jest tak powszechna.


Polacy nie są zadowoleni z Poczty Polskiej?


Na profilu Poczty Polskiej na Facebooku regularnie pojawiają się wpisy dotyczące akcji spółki oraz odnoszące się do wydarzeń jak na przykład Dzień Kobiet. Pod każdym zdjęciem nie brakuje gorzkich słów pod adresem władz, gdzie zarzucane jest złe traktowanie pracowników pracujących w poczcie przez wiele lat, którzy są w tej chwili zwalniani. Nie brakuje jednak także opinii na temat usług świadczonych przez pocztę.
"Oszukiwanie i wyłudzanie... czy nagminne nierealizowanie opłaconej usługi też można pod to podciągnąć? Kolejny raz opłacony kurier, rano mail o wydaniu do doręczenia, wieczorem, iż do odbioru w placówce - dodatkowo innej. Jak się chronić? Unikać PP, kiedy tylko się da" - napisała jedna z internautek pod wpisem z ostrzeżeniem o oszustach podszywających się pod Pocztę Polską.
"List priorytet polecony - wg standardów powinien zostać doręczony po 3 dniach. Jednak w praktyce nadany 11 lutego dotarł 4 marca" - czytamy w innym komentarzu, na który Poczta Polska odpowiedziała z prośbą o kontakt i przesłanie numeru przesyłki w wiadomości prywatnej. "List polecony doręczony rzekomo (bo nic nie podpisałam) został doręczony, (oczywiście na moją interwencję) po dwóch tygodniach przyniesiony przez listonosza. Żałosne" - dodaje kolejna osoba. "Do mnie dotarła poczta hurtowo z dwóch miesięcy naraz" - stwierdził w odpowiedzi inny internauta niezadowolony z usług Poczty Polskiej.
Agata Jaroszewska
Idź do oryginalnego materiału