Polacy zwracają uwagę na proekologiczne działania firm kurierskich

1 rok temu

Wyniki badania DHL Express wskazują, iż coraz większa liczba Polaków przy wyborze usługi kurierskiej bierze pod uwagę proekologiczne działania firm kurierskich. Aż 47% ankietowanych deklaruje, iż uwzględnia aspekt ekologiczny w trakcie wyboru dostawcy. Co więcej, blisko 60% uczestników ankiet zdaje sobie sprawę, iż odebranie przesyłki w punkcie jest bardziej przyjazne dla środowiska niż dostawa do domu.

Proekologiczne działania firm kurierskich przyciągają Polaków

Zwiększająca się liczba międzynarodowych przesyłek stawia przed branżą logistyczną nowe wyzwania nie tylko operacyjne, ale również środowiskowe. W odpowiedzi na potrzeby konsumentów firmy logistyczne dążą do neutralizacji wpływu swojej działalności na środowisko naturalne. Badanie przeprowadzone przez DHL Express wskazuje, iż niemal połowa respondentów wysyłających i odbierających międzynarodowe przesyłki (47%) zwraca uwagę na proekologiczne działania firm kurierskich podczas wyboru ich usług.

Dostrzegamy wyzwania w zakresie dekarbonizacji działalności. Będąc wiodącym na świecie dostawcą usług logistycznych, dążymy do tego, by kreować i wdrażać rozwiązania przyjazne środowisku. Zakładamy, iż do 2025 zredukujemy swoją emisję CO₂ o połowę, a do 2050 roku do zera. Nasze starania w tym zakresie rozpoczynają się już od momentu decyzji, jakimi samolotami będziemy realizować dostawy międzynarodowych przesyłek oraz w jaki sposób będziemy je eksploatować. Stawiamy na jednostki z nowoczesną technologią zużycia paliwa. Jako jeden z pierwszych globalnych przewoźników ekspresowych uruchomiliśmy usługę GoGreen Plus, aby zapewnić klientom możliwość korzystania ze zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) w celu obniżenia emisji dwutlenku węgla. Chcemy też, by do 2030 r. wykorzystanie SAF stanowiło 30% w całym transporcie lotniczym – mówi Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express Polska.

DHL Express

Punkty odbioru pozytywnie wpływają na środowisko

Klienci coraz częściej kierują się ekologicznymi wartościami przy wyborze usług kurierskich. Jednym z sposobów na zmniejszenie wpływu na środowisko jest rezygnacja z usługi dostaw do domu na rzecz przekierowania przesyłki do punktu odbioru. Niemal 60% badanych wie o tym fakcie. Co ciekawe, choćby co trzeci badany, który wcześniej nie znał wpływu rodzaju usługi kurierskiej na środowisko, jest skłonny przekierować przesyłkę do punktu odbioru (PUDO), aby zmniejszyć wpływ swojego zamówienia na środowisko.

Osoby z pokolenia Z są szczególnie zainteresowane kwestiami ekologicznymi i mają najwyższą świadomość możliwości redukcji emisji CO2 poprzez przekierowanie przesyłki do punktu odbioru (niemal 70%). Blisko 55% z nich uwzględnia działania proekologiczne firmy kurierskiej przy wyborze usługi.

Zauważamy, iż coraz więcej naszych klientów, zarówno biznesowych, jak i indywidualnych, zwraca uwagę na aspekt śladu węglowego i wybiera przewoźnika przez pryzmat jego działań na rzecz dekarbonizacji. Bardzo nas to cieszy, choć mamy świadomość, iż potrzebna jest dalsza edukacja w kwestii redukcji śladu węglowego w trosce o przyszłe pokolenia. Chcemy, aby firmy oraz konsumenci, korzystający z naszych przewozów byli częścią tej środowiskowej rewolucji w logistyce – podsumowuje Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express Polska.

Największe centrum paczek Deutsche Post DHL otwarte

Idź do oryginalnego materiału