Północna wylotówka z Warszawy coraz bliżej! Poznaliśmy projektanta

4 miesięcy temu

Północna wylotówka z Warszawy coraz bliżej realizacji. Po długim procesie przetargowym poznaliśmy wykonawcę odpowiedzialnego za projektowanie północnego wylotu drogi ekspresowej S7. jeżeli wybór nie zostanie oprotestowany, umowa zostanie podpisana na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Prace projektowe mają zakończyć się w I kwartale 2026 roku.

Powstaje północna wylotówka z Warszawy

Konsorcjum firm Transprojekt Gdański oraz Biuro Projektowo–Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa przedstawiło najkorzystniejszą ofertę, której wartość wyniosła 54 243 000 zł. Zgodnie z umową, biuro projektowe będzie miało 41 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych. Przy sprawnym przebiegu prac dokumentacja ma być gotowa w I kwartale 2026 roku, po czym zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę robót budowlanych.

GDDKiA/Krzysztof Nalewajko

Północna wylotówka z Warszawy ma być dwujezdniową ekspresówką z trzema pasami ruchu w każdą stronę. W ramach projektu powstaną dwa tunele: na Bielanach (ok. 1000 m) i Bemowie (ok. 1100 m), oraz cztery węzły: Łomianki, Warszawa Wólka Węglowa, Warszawa Chomiczówka i Warszawa Północ (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8). Oprócz tego powstaną wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wcześniejsze prace przygotowawcze obejmowały opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej. Następnym krokiem jest przygotowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Złożoność technicznych rozwiązań, trasa w terenie zurbanizowanym oraz prognozowane natężenie ruchu wymagają szczegółowej analizy i uzgodnień.

GDDKiA/Krzysztof Nalewajko

Przebieg trasy a złożoność rozwiązań projektowych

Północna wylotówka z Warszawy pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej będzie miała trzy pasy ruchu w każdą stronę, a miejscami choćby cztery. Trasa o długości 12,9 km początkowo będzie biegła po śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym, a za węzłem Łomianki na nasypie. Następnie droga przejdzie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Za ul. Arkuszową w Warszawie zaplanowano dwa tunele, które połączą się z drogą ekspresową S8.

Kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Kolejne 57 km trasy do Warszawy jest w realizacji, z odcinkiem PłońskCzosnów będącym w różnych etapach zaawansowania. Kierowcy z 35 km tego odcinka będą mogli korzystać w przyszłym roku.

GDDKiA

W listopadzie ubiegłego roku podpisano umowę na projektowanie oraz dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej 9-kilometrowego odcinka CzosnówKiełpin. Na przełomie września i października planowane jest złożenie wniosku o decyzję ZRID do Wojewody Mazowieckiego. Zakończenie wszystkich prac przewidziane jest na wiosnę 2027 roku.

Północna wylotówka z Warszawy jest kolejnym krokiem w rozwoju infrastruktury komunikacyjnej stolicy. Dzięki realizacji tego projektu poprawi się płynność ruchu i bezpieczeństwo na jednej z ważniejszych tras w Polsce.

Strefa Czystego Transportu w Warszawie już od poniedziałku. Co się zmieni?

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału