Z usług największego polskiego przewoźnika pasażerskiego skorzystało 76,9 mln podróżnych od stycznia do września 2025 r. – o 1,5 mln więcej niż rok wcześniej. Najlepszym miesiącem okazał się sierpień z wynikiem blisko 9 mln przewiezionych pasażerów. Wzrost frekwencji wynika z uruchamiania nowych połączeń, zwiększania częstotliwości kursów i modernizacji taboru – tłumaczy spółka.
Te liczby to kolejny dowód na to, iż przyjęta przez nas strategia przynosi wymierne efekty. Wspólnie z naszymi partnerami samorządowymi konsekwentnie budujemy ofertę przyciągającą coraz więcej pasażerów – powiedział Krzysztof Pietrzykowski, prezes zarządu POLREGIO.
W okresie lipiec-wrzesień przewoźnik obsłużył 26,2 mln pasażerów, co oznacza wzrost o niemal 600 tys. względem analogicznego okresu 2024 r. Sierpień i maj zapisały się jako najlepsze miesiące w historii ostatnich kwartałów. Marzec przyniósł największy procentowy skok – liczba podróżnych wzrosła wtedy o 11,5% r/r.
Pierwsza połowa 2025 r. przyniosła 51 mln przewiezionych osób, o milion więcej niż w pierwszym półroczu 2024 r. Rekordowe okazały się również tegoroczne wakacje z wynikiem przekraczającym 17 mln pasażerów. Trend nawiązuje do całorocznego wyniku 2024 r., gdy spółka przewiozła 101 mln osób – najlepszego rezultatu od ponad dekady.
Pomorze liderem wzrostu, 4 regiony na plusie
Pomorski Zakład Polregio osiągnął najlepszy wynik spośród wszystkich regionów – wzrost frekwencji o 16,5% w stosunku do trzech pierwszych kwartałów 2024 r. Znaczące przyrosty zanotowano również w województwie łódzkim (9,4%), podkarpackim (7,2%) i zachodniopomorskim (6,1%). Wyniki te potwierdzają rosnące zainteresowanie koleją regionalną w różnych częściach kraju.
Modernizacja taboru i rozwój własnego serwisu
Spółka prowadzi w tej chwili modernizację części posiadanych pojazdów oraz pozyskała unijne dofinansowanie na zakup pięciu elektrycznych jednostek. Aktualnie trwa postępowanie przetargowe na dostawę pięciu używanych pociągów spalinowych. W sierpniu uruchomiono specjalistyczny punkt serwisowy w Olsztynie, umożliwiający samodzielne przeglądy i naprawy pojazdów spalinowych na poziomie P3-P5. Takie obiekty mają przyspieszyć usuwanie awarii i obniżyć koszty eksploatacji, co przełoży się na stabilniejszą ofertę przewozową.
Dążymy do tego, by oferowane przez nas połączenia były jak najbardziej dostępne i atrakcyjne dla podróżnych. Pracujemy też nad ciągłą poprawą działań w spółce, bo przekłada się to bezpośrednio na jej efektywność. Rozpoczęliśmy inwestycje w rozwój zaplecza technicznego oraz w tabor – w wymiarze, jaki był w tej chwili możliwy. Kolejnym krokiem musi być jednak pozyskanie dofinansowania zewnętrznego – powiedział Wojciech Dinges, wiceprezes zarządu POLREGIO.
Przewoźnik zwiększa również częstotliwość kursów na wybranych trasach i wydłuża relacje pociągów.
Fot. POLREGIO
Zobacz również: