Polski Holding Hotelowy przedstawia strategię na lata 2025–2034

6 godzin temu

Polski Holding Hotelowy (PHH) zaprezentował strategię rozwoju na lata 2025–2034. Zakłada ona inwestycje o wartości 1,2 miliarda złotych, wdrożenie nowego modelu segmentacji portfela obiektów, rozwój własnych marek, a także poprawę wyników operacyjnych i finansowych. Strategia została ogłoszona podczas konferencji prasowej zarządu PHH i opublikowana w materiałach udostępnionych dziennikarzom.

Trzy linie biznesowe: Miasto, Kurort, Uzdrowisko

Zgodnie z nowym podziałem, portfolio PHH (obecnie 53 obiekty) zostało uporządkowane w ramach trzech linii biznesowych:

  • Miasto – hotele biznesowe, zlokalizowane w dużych i średnich miastach, operujące głównie w ramach franczyz znanych międzynarodowych marek. Obiekty w tym segmencie są w większości już zmodernizowane lub w trakcie modernizacji.

  • Kurort – obiekty wypoczynkowe skierowane do gości poszukujących relaksu, wysokiej jakości usług i kontaktu z naturą. PHH pracuje nad rozwojem autorskiej marki dla tego segmentu.

  • Uzdrowisko – segment dedykowany osobom wymagającym profilaktyki zdrowotnej i rehabilitacji, często w ramach kontraktów z NFZ. Także tutaj rozwijana będzie marka własna.

PHH podkreśla, iż zamierza inspirować Polaków do życia w dobrostanie i tworzyć przestrzenie wspierające zdrowie, równowagę oraz satysfakcję życiową.

Cztery filary strategii

Strategia PHH oparta jest na czterech filarach:

  1. Segmentowość – dopasowanie produktów, usług, inwestycji i działań sprzedażowych do konkretnych grup gości i charakterystyki lokalizacji.

  2. Doskonałość komercyjna – wdrożenie jednolitych systemów do zarządzania hotelami (PMS, revenue management, CRM, dystrybucja), a także stworzenie wspólnego programu lojalnościowego.

  3. Efektywność wewnętrzna – rozwój Centrów Usług Wspólnych i standaryzacja procesów w całej grupie.

  4. Rozwój i nowe modele biznesowe – m.in. wdrożenie modelu asset light, rozwój działalności operacyjnej w obiektach nienależących do PHH oraz dalsza konsolidacja rynku.

Inwestycje: 1,2 miliarda złotych do 2034 roku

Plan inwestycyjny zakłada 1,2 mld zł do 2034 roku. W najbliższych latach PHH planuje wydać:

  • 220 mln zł w 2025 roku,

  • 211 mln zł w 2026 roku,

  • 223 mln zł w 2027 roku.

W ciągu ostatnich dziesięciu miesięcy zakończono inwestycje za ponad 350 mln zł – m.in. w hotele Four Points by Sheraton we Wrocławiu oraz voco w Katowicach. Aktualnie modernizowane są obiekty w Krakowie, Poznaniu, Krynicy-Zdroju, Międzyzdrojach i Świnoujściu. Łączna wartość inwestycji w pięciu obiektach z 900 pokojami to 450 mln zł.

Fot.: Horeca Business Club
Fot.: Horeca Business Club

Rozwój poprzez zarządzanie i dzierżawę

PHH nie planuje przejmowania hoteli prywatnych ani ich zakupu, ale deklaruje otwartość na zarządzanie i dzierżawę obiektów miejskich, wyłącznie pod markami międzynarodowymi. W ramach strategii asset light, grupa rozwija kompetencje operacyjne i oferuje współpracę inwestorom prywatnym, głównie w lokalizacjach miejskich.

Fot.: Horeca Business Club

Uzdrowiska i CPK

Trwają analizy dotyczące potencjalnego włączenia do grupy kompleksu Uzdrowisko Krynica-Żegiestów. PHH planuje także udział w realizacji inwestycji hotelowych przy Centralnym Porcie Komunikacyjnym – według szacunków zapotrzebowanie może wynieść choćby 1000 pokoi hotelowych.

Wyniki finansowe: ambitne prognozy do 2034 roku

  • Przychody w 2025: 600 mln zł

  • Przychody w 2034: 879 mln zł (wzrost o 68%)

  • Największe przychody mają pochodzić z linii Miasto (367 mln zł), następnie Kurort (305 mln zł) i Uzdrowisko (207 mln zł)

  • Marża EBITDA ma wzrosnąć z 10,5% do 27,5%

  • EBITDA w 2034 ma wynieść 239 mln zł (wzrost o 156%)

  • Planowany wolny przepływ gotówki do końca okresu: 1,124 mld zł

Obecnie PHH posiada około 6 tys. pokoi, z planem zwiększenia tej liczby do około 7 tys. głównie poprzez rozbudowę istniejących obiektów. Zatrudnia około 3 tys. pracowników. W zmodernizowanych hotelach obłożenie wynosi ponad 70%, a średnia cena za nocleg około 400 zł. Całościowe obłożenie w grupie szacowane jest na poziomie 60%.

Fot.: Horeca Business Club
Fot.: Horeca Business Club
Fot.: Horeca Business Club
Fot.: Horeca Business Club

Nowe logo i hasło przewodnie

Zwieńczeniem nowej strategii jest nowa identyfikacja wizualna. Logo PHH nawiązuje do symbolu jaskółki – jako metafory powrotu do domu – oraz koloru bursztynu. Hasło „Z natury gościnni” ma odzwierciedlać filozofię działania, opartą na autentycznej gościnności, szacunku i odpowiedzialności za środowisko.

Fot.: Materiały prasowe PHH
Fot.: Horeca Business Club

To kwintesencja naszej misji i wartości, w centrum stawiamy zarówno gości, jak i pracowników, dbając o ich dobrostan oraz otaczające nas środowisko. Cała strategia jest hołdem dla pokoleń polskich hotelarzy, którzy przez lata budowali wyjątkową tradycję gościnności. Dziś, czerpiąc z ich doświadczeń, łączymy najlepsze praktyki z nowoczesnym podejściem, by tworzyć miejsca, w których każdy czuje się wyjątkowo, w zgodzie z naturą, w trosce o ludzi i otoczenie.Rafał Kincer, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego

Fot.: Horeca Business Club
Idź do oryginalnego materiału