Pierwszy pociąg z województwa śląskiego niedługo trafi na niemieckie tory. Został wyprodukowany w chorzowskim oddziale Alstomu. To jeden z największych zakładów przemysłowych w mieście. Zatrudnia około 2,5 tysiąca osób.
Piętrowe pociągi z Polski jadą do Niemiec. Zamówienie na 130 maszyn
Na początku listopada z chorzowskiego zakładu wyjechał pierwszy "piętrowiec" Coradia Max. Jak podał chorzow.naszemiasto.pl, maszyna trafi na niemieckie tory - dokładnie do regionu Badenii-Wirtembergii.
"Zamówienie na pociągi piętrowe dla Badenii-Wirtembergii jest pierwszym projektem piętrowego pociągu realizowanym od początku do końca w naszym chorzowskim zakładzie. Podobnie jak wszystkie dostawy Alstom, jest to projekt wykonany na specjalne zamówienie klienta" - powiedziała serwisowi prezes Alstom Polska Beata Rusinowicz.Reklama
Czterowagonowe pociągi elektryczne Coradia Max składają się z dwóch piętrowych wagonów sterowniczych, a także dwóch jednopokładowych wagonów środkowych. Jak poinformowała prezes, w pociągu znajduje się sporo udogodnień dla pasażerów - włącznie z ułatwieniami dla podróżujących o ograniczonej sprawności ruchowej, a także z pierwszą klasą zlokalizowaną na górnym pokładzie.
Łącznie w pociągu mieści się 380 miejsc siedzących. Producent zachwala, iż to jeden z najnowocześniejszych niskopodłogowych i wysokowydajnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EMU), który może rozwinąć maksymalną prędkość do 200 km na godzinę.
Pociąg z chorzowskiego zakładu zbudowany jest z modułowej konstrukcji, która umożliwia operatorom wybór optymalnej konfiguracji i wnętrza. Znajdują się w nim m.in.: klimatyzacja, bezpłatne Wi-Fi, liczne opcje ładowania telefonów komórkowych i laptopów, lampki do czytania, a także przestrzenie wielofunkcyjne na duże bagaże czy wózki dziecięce i rowery.
Chorzowski zakład z zamówieniami od innych klientów w Niemczech
W sumie pociągów do Badenii Wirtembergii z chorzowskiego zakładu ma trafić 130. Spółka poinformowała, iż "jest to największe jak dotąd zamówienie na pociągi piętrowe realizowane w chorzowskim zakładzie".
Co więcej, chorzowski Alstom niedługo ma być odpowiedzialny również za produkcję wagonów i komponentów także dla dwóch innych klientów w Niemczech.