Sprzedaż DB Schenker wywołuje ogromne poruszenie w świecie logistyki. Zainteresowanie nabyciem tej globalnej firmy zgłosiły jedne z największych firm logistycznych. Ostatecznie niemieckiego giganta przejmie duńska firma logistyczna DSV.
Sprzedaż DB Schenker zakończona
Początkowo w wyścigu o DB Schenker brało udział kilku gigantów, w tym między innymi Maersk i Bahri, jednak niemal wszyscy wycofali swoje oferty. W grze pozostały tylko dwie firmy: duński gigant logistyczny DSV oraz konsorcjum kierowane przez CVC Capital Partners. Dziś dowiedzieliśmy się, iż firmę przejmie ten pierwszy i ma ambitne plany dalszego rozwoju niemieckiej kury znoszącej złote jaja.
Firma zapewniła, iż zamierza chronić miejsca pracy i inwestować w przyszłość DB Schenker aż 1 miliard euro w ciągu kolejnych kilku lat. Celem tych inwestycji ma być zwiększenie rentowności spółki po przejęciu. Dla DSV, ta transakcja nie tylko umocni pozycję na rynku, ale także umożliwi dalszą ekspansję globalną.
DSV ma duże doświadczenie w przejmowaniu innych firm. W ostatniej dekadzie firma systematycznie powiększała swoje portfolio, przejmując między innymi Panalpina, UTi oraz Agility Global Integrated Logistics. Dzięki przejęcia UTi duński gigant awansował z 16. na 8. miejsce wśród największych spedytorów lotniczych na świecie.
DB Schenker brennt auch pic.twitter.com/FAhyV98kNK
— Toro79 (@tomroe79) September 11, 2024
DSV znacznie zwiększy swoją dominację na rynku
Sprzedaż DB Schenker na rzecz DSV będzie miała dalekosiężne konsekwencje. Przede wszystkim firma znacznie zwiększy swoją dominację na rynku i może stać się największym spedytorem lotniczym na świecie. Zwiększenie skali operacji umożliwi DSV rozszerzenie swojego portfolio oraz usprawnienie procesów logistycznych na niespotykaną dotąd skalę. Integracja obu firm będzie wymagała czasu, ale potencjał wzrostu jest ogromny.
Według szacunków połączone przychody DSV i DB Schenker osiągną 43,4 miliarda dolarów, co znacznie przewyższa przychody takich gigantów jak DHL Global Forwarding (33,9 miliarda dolarów) oraz Kuehne+Nagel (31,7 miliarda dolarów). Pod względem wolumenów transportu lotniczego, firma będzie przewoziła około 3 miliony ton ładunków rocznie, wyprzedzając dotychczasowego lidera, Kuehne+Nagel, z jego 2 milionami ton.
Transakcja ta będzie miała istotny wpływ na globalny rynek logistyczny. DB Schenker ma silną pozycję w Europie, Ameryce Północnej i Azji, a jej globalna sieć może przyczynić się do znaczących zmian w międzynarodowych łańcuchach dostaw. Wzmożona konkurencja oraz konsolidacja rynku mogą przyspieszyć procesy automatyzacji, digitalizacji i wprowadzenia bardziej zrównoważonych rozwiązań logistycznych.
DB Schenker przynosi stałe dochody
DB Schenker działa w ponad 130 krajach, posiada ponad 1850 lokalizacji i zatrudnia około 76 600 pracowników. Dzięki swojej globalnej obecności, firma oferuje szeroki zakres usług logistycznych, w tym transport lądowy, fracht lotniczy i morski, logistykę kontraktową oraz zarządzanie łańcuchem dostaw. Mimo trudnych warunków gospodarczych, DB Schenker osiągnął w 2023 roku skorygowany zysk operacyjny na poziomie 1,1 miliarda euro oraz przychody w wysokości 19,1 miliarda euro.
DB Schenker, mimo trudnych warunków rynkowych, utrzymuje stabilne wyniki finansowe i konsekwentnie zapewnia DB solidne dochody. Decyzja o sprzedaży tej kury znoszącej złote jaja może wydawać się nielogiczna, jednak w rzeczywistości wcale tak nie jest. Sprzedaż DB Schenker podyktowana jest bowiem potrzebą pozyskania znacznych zasobów finansowych w celu uregulowania ogólnego zadłużenia DB.
Wartość transakcji sprzedaży jest bowiem szacowana na 14 miliardów euro, co czyni ją jedną z największych w sektorze logistycznym. Deutsche Bahn będzie więc miało szansę na poprawę swojej sytuacji finansowej. Przynajmniej na jakiś czas.
Sprzedaż DB Schenker coraz bliżej. Gigant uruchamia nową usługę
Znajdziesz nas w Google News