Prace torowe na Dolnym Śląsku i Żuławach nabierają tempa

6 godzin temu

Nowoczesne maszyny PUN realizują kolejne zadania w różnych regionach Polski. Dzięki nim poprawia się stan infrastruktury kolejowej, co przełoży się na szybsze i bezpieczniejsze podróże oraz sprawniejszy transport towarów.

Na Dolnym Śląsku prace zakończyły się już na linii 274 między Jelenią Górą a Starą Kamienicą, gdzie wymieniono szyny i podkłady oraz zlikwidowano ograniczenia prędkości. Z kolei na Żuławach, na trasie Malbork – Stare Pole, wciąż realizowane są intensywne roboty, które umożliwią jazdę pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h.

Nowoczesne tory w sercu Karkonoszy

Na linii 274 PUN wymienił podkłady na odcinku 876 metrów toru oraz podkłady i szyny na fragmencie 598 metrów. Zastosowano nowe podkłady betonowe oraz szyny staroużyteczne. Dzięki temu przywrócono rozkładową prędkość 70 km/h i zlikwidowano dwa ograniczenia prędkości do 40 km/h. Wartość prac wyniosła 2,4 mln zł, a ich wykonawcą była spółka DOLKOM z Grupy Kapitałowej Polskich Linii Kolejowych.

Żuławy przyspieszają do 160 km/h

Na linii nr 204 Malbork – Stare Pole trwa naprawa główna toru nr 1, obejmująca prawie 10 km trasy. Wymieniane są szyny, podkłady strunobetonowe oraz podsypka tłuczniowa – w około 30% odzyskana, a w pozostałej części nowa. w tej chwili pociągi kursują tam z prędkością 100–120 km/h, jednak po zakończeniu prac pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Czas przejazdu skróci się o blisko 2 minuty. Kolejny etap modernizacji, planowany na 2026 r., obejmie przebudowę peronów w Królewie Malborskim oraz montaż sześciu nowych sygnalizacji przejazdowych. Wykonawcą prac jest Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe w Gdańsku.

Kolejne etapy przed PUN-em

Jeszcze w sierpniu maszyna rozpocznie prace na odcinku linii 204 między Gronowem Elbląskim a Elblągiem. Na początku września PUN pojawi się także na linii 137 Rogoźnica – Jawor, gdzie będzie kontynuować wymianę torów.

Prace maszyn PUN to inwestycja w nowoczesną kolej – zapewniającą codzienny komfort pasażerom, sprawny przewóz towarów i dalszy rozwój transportu kolejowego w Polsce.

Fot. PLK

Zobacz również:

Po 25 latach przerwy do Karpacza dotarł pociąg – na razie testowy [CABVIEW]
Rozpoczyna się modernizacja linii Malbork – Elbląg. Pociągi przyspieszą do 160 km/h
Idź do oryginalnego materiału