PKP Intercity oraz Remtrak podpisały trzy kolejne kontrakty na modernizację 150 wagonów. Ich wartość to prawie 1,5 mld złotych. To kolejne zlecenie wspierające rodzime zakłady. Po podpisaniu tej umowy wartość kontraktów PKP Intercity w polskim przemyśle wzrosła do blisko 16,5 mld zł.
PKP Intercity i PKP Intercity Remtrak podpisały umowy na modernizację 150 wagonów. 133 z nich po modernizacji będzie wagonami bezprzedziałowymi pierwszej i drugiej klasy. Zostaną one wyposażone w nowe wnętrze i nowe fotele dla pasażerów. Optymalną temperaturę będzie zapewniał system klimatyzacji. W wagonach zostaną wymienione niemal ich wszystkie elementy: okna, wózki, zapewniające wygodną jazdę z prędkością 160 km/h, urządzenia elektryczne. Drzwi wejściowe zostaną wymienione na automatyczne. Będą też nowe toalety. Pasażerowie będą mogli korzystać z gniazdek do ładowania laptopów i telefonów. Skorzystają także z bezprzewodowego internetu. We wnętrzu pojazdów zostanie zainstalowany system informujący o kolejnych stacjach. Bezpieczeństwo zapewni system przeciwpożarowy i monitoring. W ramach zamówienia wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzania przeglądów i napraw rewizyjnych aż do kolejnej modernizacji. Dzięki podpisanym umowom zakłady Remtrak zajmą się też modernizacją kolejnych 17 wielofunkcyjnych wagonów Combo.
Remtrak Opoczno – kontrakty za prawie 3 mld
Dotychczas PKP Intercity podpisało umowy z Remtrakiem na kwotę prawie 1,5 mld zł. Dzięki nowym umowom wartość kontraktów wzrośnie do 3 mld zł. W ramach nowych kontraktów blisko 1,1 mld zł będzie wydatkowanych w ramach inwestycji, a 400 mln zł przeznaczonych jest na utrzymanie pojazdów. Przekazane środki to nie tylko ogromne zaufanie do wykonawcy, ale także wsparcie rozwoju zakładów w Opocznie.
… i ponad 2 500 wagonów
Dokładnie 2 517. Taka liczba wagonów do remontu i modernizacji jest zakontraktowana w ramach umów między PKP Intercity a zakładami w Opocznie. Wagony systematycznie są przekazywane do eksploatacji dzięki czemu PKP Intercity stale podnosi poziom i komfort podróżowania pasażerów.
Zawarty kontrakt to kolejne, warte blisko 1,5 mld złotych zamówienie w polskim przemyśle, które pozwoli zapewnić 150 zmodernizowanych wagonów. Posłużą one dalszej rozbudowie oferty przewozowej PKP Intercity. Ten kontrakt to nie tylko modernizacja. To przede wszystkim pierwsza taka umowa w historii spółki, która dla wagonów zapewnia utrzymanie na poziomie P3 i P4 przez następne 23 lata. To nowa filozofia i kierunek kontraktowania utrzymania wagonów, która zapewni stabilizację dostępności taboru do realizacji rozkładu jazdy po stronie przewoźnika oraz stabilizację planowania procesów produkcyjnych i łańcuchów dostaw po stronie wykonawcy tj. REMTRAK. Taka umowa w długim horyzoncie to obustronna korzyść. Dotychczas takie kontrakty dotyczyły wyłącznie nowych zespołów trakcyjnych – mówi Adam Wawrzyniak, Członek Zarządu PKP Intercity.
Podpisanie dzisiejszych kontraktów to dla PKP Intercity Remtrak bardzo istotny moment dla rozwoju i funkcjonowania Spółki. Dajemy naszym inżynierom bardzo duże wyzwanie, aby opracować najlepszy możliwy produkt, który będzie jeździł po Polsce oraz dyrektorom produkcji, którzy będą fizycznie razem z naszymi pracownikami wykonywać te naprawy i modernizacje. Ten kontrakt to zaangażowanie także naszych planistów, działu kontraktacji czy serwisu. Tak duży kontrakt na modernizację 150 wagonów wraz z utrzymaniem będziemy realizować przez wiele lat w naszych Zakładach Produkcyjnych: tutaj w Libiszowie koło Opoczna, w Opolu oraz w Warszawie, gdzie będziemy bazować głównie na polskich komponentach. Dziękuję za to wyzwanie i zapewniam, iż jesteśmy w stanie mu sprostać. Czekamy na kolejne kontrakty, które będziemy realizować wspólnie z PKP Intercity S.A. – mówi Tomasz Zelwowiec, Prezes PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o.
PKP Intercity zamawia w polskim fabrykach
Obecnie PKP Intercity realizuje umowy taborowe o wartości 16,5 miliardów złotych zakontraktowanych w polskim przemyśle. Zamówienia te są realizowane przez podmioty takie, jak poznańska Fabryka Pojazdów H. Cegielski, bydgoska fabryka Pesa, Pesa Mińsk Mazowiecki i PKP Intercity Remtrak. Obejmują budowę nowoczesnych lokomotyw, wagonów i pociągów hybrydowych. Niedawno przewoźnik zyskał ponad 2 mld zł dofinansowania UE na lokomotywy i wagony.otwiera się w nowym oknie Kontrakty objęte wsparciem są realizowane wyłącznie w polskich fabrykach taboru.