Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje coraz więcej obszarów: zarówno w życiu, jak i biznesie. Nic dziwnego – zdolność tworzenia unikalnych, innowacyjnych koncepcji, to ogromny atut AI. Po siłę zaawansowanej technologii sięgnęła rodzinna firma Willisch z Wągrowca, która przy pomocy sztucznej inteligencji stworzyła nowy smak lodów specjalnie dla Lidl Polska.
Handel zna się ze sztuczną inteligencją nie od dziś. Technologia pomaga detalistom m.in. w analizie danych i zarządzaniu zapasami: prognozowaniu popytu, planowaniu cen i promocji czy dostosowywaniu strategii biznesowych do sytuacji na rynku. Wraz z rozwojem narzędzi opartych o sztuczną inteligencję, rosną jednak jej kompetencje i zmienia się rola.
Jak mogłyby smakować lody przyszłości?
Na to pytanie postanowiła znaleźć odpowiedź polska firma Willisch, producent manualnie robionych lodów, dostępnych na co dzień w sklepach Lidl. Właściciele marki wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia nowego smaku. Tak powstało Popcornium Karmelotron – niezwykłe połączenie słonego popcornu i bogatego karmelu.
Pomysłem AI były również nazwa, projekty graficzne oraz treści marketingowe. Tak wszechstronne zastosowanie sztucznej inteligencji przy wprowadzaniu nowego produktu to pierwszy taki przypadek w polskiej branży spożywczej (w szczególności w kategorii lodów rzemieślniczych). Już teraz jednak wiadomo, iż zaawansowana technologia odmieni sposób, w jaki projektowane są produkty i w jaki podchodzimy do marketingu.