Zalando od początku marca wprowadza w naszym kraju darmowy program Plus, który nagradza aktywność użytkowników. Wysoka jakość obsługi i zapewnienie klientom, na wszystkich rynkach, jak najlepszych doświadczeń na każdym etapie ich ścieżki zakupowej jest niezmiennie kluczowym filarem strategii Zalando, prowadzącym do zwiększenia zaangażowania klientów i pogłębienia relacji z nimi. Nowy Program Plus to kolejny krok do osiągnięcia tego celu.
W programie punkty można zdobywać nie tylko za zakupy, ale także za konkretne aktywności, takie jak np. zapisanie się do newslettera. Po osiągnięciu określonego progu punktowego odblokowywane są kolejne korzyści. Wśród benefitów znajdują się m.in. oferty specjalne i rabaty, zniżki urodzinowe, szybszy dostęp do modowych premier i hot dropów, a także ekskluzywne zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia.
Klienci w centrum uwagi
Wprowadzenie Zalando Plus w Polsce i w innych krajach to wyraźne wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jak pokazują wewnętrzne dane Zalando, aż 61proc. klientów platformy chce być nagradzanych za swoją lojalność i aktywnie poszukuje tego rodzaju nagród. Podobnie jest w Polsce, gdzie wśród młodszych pokoleń chęć do uzyskania benefitów pozostało silniejsza – ponad 66proc. kupujących z GenZ korzysta z programów różnych programów lojalnościowych przynajmniej raz w miesiącu.
– W centrum wszystkiego co robimy zawsze stawiamy naszych klientów, dlatego też chcemy wiedzieć jak najwięcej o ich zwyczajach i potrzebach. Widzimy, ogólną zmianę podejścia do zakupów modowych, szczególnie widoczną w pokoleniu wychowanym w erze cyfrowej tzw. digital natives. Utrzymanie ich lojalności to często spore wyzwanie. Jesteśmy przekonani, iż dzięki programowi Plus, a także naszej strategii wyróżniania się poprzez najwyższą jakość doświadczeń zakupowych, zwiększymy zaangażowanie klientów ze wszystkich grup wiekowych, w tym GenZ, i sprawimy, iż interakcje z Zalando staną się dla nich jeszcze bardziej angażujące i inspirujące. Pogłębianie naszych relacji z klientami i sukcesywna przebudowa całej branży modowego e-commerce to jedne z kluczowych celów Zalando na najbliższe lata – mówi Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando.
Smart shopping
Program Zalando Plus obejmuje również Lounge by Zalando, dzięki czemu członkowie mogą zdobywać punkty za swoją aktywność i zakupy na tej platformie, a także korzystać z benefitów, takich jak wcześniejszy dostęp do kampanii Lounge. Ta integracja ma szczególne znaczenie dla polskiego rynku, gdyż Lounge by Zalando cieszy się bardzo dużym powodzeniem wśród klientów w naszym kraju.
– Polscy klienci to prawdziwi smart shopperzy, którzy szukają świetnych okazji i wyjątkowych produktów. Dodatkowo wiemy, iż chcą być doceniani za swoje regularne interakcje z Zalando. Dzięki nowemu programowi Plus nie tylko możemy jeszcze lepiej odpowiedzieć na te potrzeby, ale też skuteczniej dotrzeć do każdego z nich, co zwiększa zaangażowanie naszych klientów i pogłębia ich relacje z Zalando – podsumowuje Daniel Rogiński.
Dotychczas program Zalando Plus został wprowadzony w dziewięciu krajach europejskich, wspierając misję Zalando, której celem jest zapewnienie najwyższej jakości zakupów i budowanie trwałych relacji z klientami.