Innowacyjne modele językowe mają trafniej rozpoznawać intencje klientów. To przełomowy projekt, który PKO Bank Polski zrealizuje wspólnie z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym (OPI PIB).
Przełomowy projekt banku
PKO BP wielokrotnie udowadniał swoją pozycję jako pioniera w polskim sektorze finansowym. Czyni to także najnowszy przełomowy projekt banku. Jego istotą jest opracowanie inteligentnych metod przetwarzania oraz analizy danych. Chodzi konkretnie o modele AI, które będą w stanie rozpoznawać potrzeby klientów. Mają one wykorzystywać zaawansowane neuronowe modele języka polskiego, dostosowane specjalnie do specyfiki bankowej.
Zaawansowana generatywna sztuczna inteligencja zostanie wdrożona do voicebotów, chatbotów, infolinii banku oraz aplikacji IKO i serwisu iPKO. Dzięki niej klienci zyskają bardziej intuicyjną obsługę, a bankowi pracownicy otrzymają dodatkowe narzędzia, które ułatwią ich pracę.
Dofinansowanie inicjatywy
Projekt bank zrealizuje wspólnie z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym (OPI PIB). Otrzymał on dofinansowanie w kwocie 9,2 mln zł z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki.
„Ten projekt, w którym kluczową rolę odgrywają badania naukowe, stanowi doskonały przykład współpracy polskiej nauki z sektorem finansowym. Właśnie tak budujemy gospodarkę opartą na wiedzy i unikalnych innowacjach. W Ośrodku Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytucie Badawczym z dumą podejmujemy wyzwanie, by przez najbliższe trzy lata wspólnie z PKO Bankiem Polskim rozwijać polskie modele językowe przeznaczone dla branży bankowej oraz tworzyć na ich podstawie nowoczesne usługi. Wierzymy, iż rozwój i wdrażanie domenowych modeli językowych to krok w stronę praktycznych rozwiązań, które zmienią naszą codzienność” – mówi dr hab. inż. Jarosław Protasiewicz, dyrektor OPI PIB.
Źródło grafiki: PKO BP