Girteka uruchomiła nowe połączenie intermodalne z Finlandii do Niemiec. Firma wykorzysta w tym celu swoją flotę, łącząc transport drogowy z usługami promowymi. Integracja rozwiązań multimodalnych jest jednym ze sposobów skutecznego radzenia sobie z niedoborem kierowców oraz dekarbonizacją.
Girteka uruchamia połączenie intermodalne z Finlandii
W ramach strategicznej współpracy z firmami Finnlines i Transfennica, Girteka oferuje nowe połączenie intermodalne z Hanko w Finlandii do Rostocku i Lubecku w Niemczech. Usługa pozwala na pozostawienie przyczep w jednym porcie i odbiór na miejscu docelowym, optymalizując rotację ładunków i redukując czas bezczynności.
Takie podejście pozwala rozwijać usługi logistyczne, które przyczyniają się do poprawy warunków pracy kierowców, jednocześnie pomagając ograniczyć emisje z transportu drogowego. Usługa jest dostępna przez siedem dni w tygodniu, zapewniając stały czas dostawy, który dorównują opcji wyłącznie drogowej, ale z zauważalnie mniejszymi emisjami CO2.
Przenosząc strategicznie część transportu drogowego na żeglugę, nie tylko zmniejszamy presję na silnie zatłoczone autostrady, ale także znacząco przyczyniamy się do obniżenia emisji CO2. Dotychczas dzięki tej nowej usłudze udało nam się zaoszczędzić ponad 330 tysięcy kg CO2, pokonując 350 tysięcy kilometrów – wyjaśnia Adele Lasionytė, kierownik jednostki biznesowej w Girteka.
Dodatkowo, ułatwiając krótsze, bardziej lokalne trasy, firma nie tylko zmniejsza swoje oddziaływanie na środowisko, ale także poprawia warunki pracy swoich kierowców. Podróżując na krótsze odległości, kierowcy mają większą elastyczność i możliwość osiągnięcia równowagi między pracą a życiem prywatnym, na czym firma się skupia.
Potencjał rozwoju usług w przyszłości
W obliczu podwójnych wyzwań, jakimi są dekarbonizacja i utrzymanie konkurencyjności w branży logistycznej, opcje transportu multimodalnego i intermodalnego stają się coraz bardziej realnymi alternatywami dla tradycyjnego transportu drogowego.
Patrząc w przyszłość, widzimy znaczny potencjał rozwoju naszych usług multimodalnych i intermodalnych. W miarę zwiększania się wzajemnego powiązania globalnych łańcuchów dostaw, aktywnie badamy dodatkowe trasy łączące Europę Północną z innymi regionami na kontynencie. Ta strategia współgra z celami naszych klientów, które wykraczają poza dekarbonizację, obejmując ogólną efektywność i korzyści dla interesariuszy, czy to klientów, partnerów, czy naszego zespołu, zwłaszcza naszych kierowców. To wieloaspektowe podejście do logistyki stanowi przykład naszego zaangażowania w odpowiedzialne praktyki biznesowe – podsumowuje Lasionytė.
Zrównoważony charakter transportu multimodalnego, zwłaszcza przy integracji usług drogowych i promowych, stanowi transformacyjne podejście do redukcji wpływu branży logistycznej na środowisko. Ze względu na skalę, promy oferują bardziej energooszczędne sposoby transportu towarów na długie odległości. Jest to najważniejsze w ciągłym wysiłku mającym na celu dekarbonizację transportu. Co więcej, możliwość pozostawienia przez kierowców przyczep w porcie dla odbioru przez innego kierowcę minimalizuje czas bezczynności i pracy silnika, dalej redukując ślad węglowy.
Optymalizując tę mieszankę transportu drogowego i promowego, Girteka zwiększy swoją efektywność operacyjną, tworząc sytuację, w której wszyscy wygrywają – środowisko, nasi klienci oraz szerszy ekosystem logistyczny – czytamy na stronie firmy.
Wyniki finansowe Grupy Girteka robią wrażenie! Skąd ten sukces?
Znajdziesz nas w Google News