Łączne przychody restauracji działających w sieci Sfinks Polska w okresie od stycznia do końca września 2025 roku wyniosły 159,07 mln zł. To wzrost sprzedaży gastronomicznej spółki o 3,1 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku. Na koniec III kwartału 2025 r. na przychody gastronomiczne Sfinksa pracowało 77 lokali, przede wszystkim marki Sphinx podczas gdy rok wcześniej sieć ta liczyła 76 restauracji.
Sprzedaż w lokalach sieci zarządzanych przez Sfinks Polska (z wyłączeniem nieobjętych raportowaniem Piwiarni) w samym III kwartale 2025 r. wyniosła 56,47 mln zł wobec 54,80 mln zł w III kwartale 2024 r., co oznacza wzrost o 3 proc. rok do roku.
Wzrost przychodów gastronomicznych odnotowano również w porównywalnej sieci lokali (L4L), czyli w restauracjach działających na koniec każdego z analizowanych miesięcy 2025 r. i 2024 r. Sprzedaż L4L za dziewięć miesięcy roku 2025 r. wyniosła 148,92 i była wyższa o 2,2 proc. r/r. W samym III kwartale 2025 r. zaś przychody L4L wyniosły 53,91 mln zł, co oznacza wzrost w wysokości 3,6 proc w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Najlepsze wyniki sprzedażowe
– Trzeci kwartał tradycyjnie przyniósł najlepsze wyniki sprzedażowe w roku, jesteśmy zadowoleni zwłaszcza z przychodów wypracowanych prze restauracje w lipcu i sierpniu. Również tym okresie restauracje naszych marek zanotowały większy niż w innych miesiącach wzrost średniego rachunku. We wrześniu została otwarta również popularna restauracja SPHINX w Centrum Handlowym Batory w Gdyni, która miała długą przerwę, ale znów działa po gruntownej metamorfozie i będzie dokładać się do obrotów sieci w dalszej części roku. Oprócz tego na obroty sieci pozytywnie wpływa program lojalnościowy i aplikacja Aperitif dająca naszym gościom dostęp do zniżek i ofert specjalnych. Liczba osób, które zapisały się do Aperitif rośnie, z kwartału na kwartał i w tej chwili wynosi ok. 825 tysięcy – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale franczyzowe i własne w sieci Sfinks Polska. Sprzedaż gastronomiczna nie obejmuje przychodów sieci Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, iż sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.
Przychody gastronomiczne to przychody wszystkich lokali działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks Polska, z wyłączeniem sieci Piwiarnia.

3 tygodni temu



![[ANALIZA] PRCH: wrzesień miesiącem wzrostu obrotów oraz footfallu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/centrum-handlowe.jpg)




