Qantas przedstawia klasę ekonomiczną na 19-godzinnych lotach NY-Sydney

1 rok temu

Qantas, australijska linia lotnicza, intensywnie przygotowuje się do wprowadzenia w 2025 roku swoich historycznie długich lotów pasażerskich. Te będą bezpośrednio łączyły Sydney z Nowym Jorkiem. Przewoźnik w końcu ujawnił swoje plany dotyczące klasy ekonomicznej na tych niezwykle długich trasach.

Pierwsze kroki w kierunku przyszłości podróży ultradługodystansowych z Qantas

Podróżowanie na tak duże odległości zawsze stanowiło wyzwanie, zarówno dla przewoźników lotniczych, jak i dla pasażerów. Większość obaw pasażerów dotyczyła kwestii komfortu na tak długim lotach. Na rynku istnieją różne rozwiązania mające na celu zwiększenie komfortu podróżujących. Do tej pory jednak żadna linia lotnicza nie zaproponowała tak innowacyjnych rozwiązań. Właśnie te, jakie Qantas zamierza wprowadzić na swoich nowych trasach, wydają się być przełomowe.

Zgodnie z informacjami, które podaje CNN Travel, Qantas planuje oferować więcej miejsca na nogi na swoich trasach. Komfort pasażerów ma zostać poprawiony dzięki 12 specjalnie zaprojektowanym samolotom Airbus A350, które będą obsługiwać nowe trasy. Idąc o krok dalej, ta linia lotnicza zwiększy długość miejsc o cal w stosunku do standardowych, co zapewni pasażerom 33 cale (ok. 84 cm) miejsca na nogi. To wydaje się małym szczegółem, ale na długim lotach każdy cal ma znaczenie.

Źródło: Qantas

Innowacyjne udogodnienia na pokładzie samolotów Airbus A350

Ale to nie wszystko. Każde miejsce będzie wyposażone w łączność Bluetooth oraz darmowe Wi-Fi, co umożliwi pasażerom spędzenie czasu w oglądaniu ulubionych seriali podczas lotu. Qantas planuje także wprowadzić „strefy wellness” z telewizorami prowadzącymi pasażerów przez ćwiczenia rozciągające i poręcze do pomocy w utrzymaniu równowagi. To pozwoli pasażerom na aktywne spędzanie czasu, co jest niezwykle ważne podczas tak długich lotów.

Dodatkowo australijski przewoźnik nie zapomniał o jednym z największych problemów związanych z długodystansowymi lotami — jet lagu. Z tego powodu firma współpracowała z badaczami snu z Charles Perkins Centre na Uniwersytecie w Sydney. Zespół badał pasażerów na trzech ultradługodystansowych lotach testowych przeprowadzonych przez Qantas w 2019 roku i odkrył, iż odpowiednia dieta i warunki mogą skutecznie zmniejszyć efekt jet lagu.

Źródło: Qantas

19-godzinne loty Qantas z Sydney do Nowego Jorku. Rozkład siedzeń

Linia lotnicza Qantas ujawniła już swoje kabiny klasy biznesowej i pierwszej w lutym. W tym samym czasie ogłosiła, iż jej loty w ramach Projektu Sunrise będą przewozić 238 pasażerów zamiast zwykłych ponad 300, gdy zaczną latać pod koniec 2025 roku.

Konfiguracja miejsc w kabinach będzie następująca: sześć miejsc w pierwszej klasie w układzie 1-1-1. Dla klasy biznesowej przewidziano 52 miejsca w układzie 1-2-1. W klasie premium economy znajdą się 40 miejsc w układzie 2-4-2, natomiast w klasie ekonomicznej będzie 140 miejsc w konfiguracji 3-3-3.

Czytaj również: Qantas chce uruchomić najdłuższe połączenie lotnicze na świecie

Pasażerowie pierwszej klasy będą mogli cieszyć się szerokim łóżkiem oraz 22-calowym szerokim fotelikiem do leżenia. Dodatkowo, na ich wyposażeniu znajdzie się pełnowymiarowa szafa, składany stół do jedzenia — wystarczająco duży dla dwóch osób, oraz 32-calowy telewizor.

Kabiny klasy biznesowej będą miały szerokość 42 cali z 25-calowymi fotelami, które mogą być rozłożone na dwa metry. Będą one również wyposażone w skórzany puf, duże lustro, dużo miejsca do przechowywania i 18-calowy ekran dotykowy w wysokiej rozdzielczości.

Źródło: Qantas

Projekt Sunrise – 19-godzinne loty bez przesiadek z Sydney do Nowego Jorku

Nazwa „Projekt Sunrise” pochodzi od lotów z czasów II wojny światowej. Były to ryzykowne i tajne misje, podczas których można było zobaczyć dwa wschody słońca na trasie z Perth do Sri Lanki, a stamtąd do Londynu.

W 2019 roku, podczas serii badań przeprowadzonych przez Qantas, piloci mieli na sobie monitory fal mózgowych. Dodatkowo badano ich mocz przed i po lotach, aby monitorować poziom melatoniny. Melatonina to hormon, który ma najważniejsze znaczenie dla cyklów snu.

Z kolei pasażerowie w głównej kabinie nosili specjalne urządzenia monitorujące. Dzięki nim naukowcy mieli możliwość badania wpływu różnorodnych czynników na zdrowie i samopoczucie podróżujących. Analizowano m.in. oświetlenie, dietę pasażerów, ich aktywność fizyczną, wzorce snu i korzystanie z rozrywki na pokładzie, a także jak te czynniki wpływają na ich zegar biologiczny.

Czytaj również: Qantas wprowadza 20-godzinny bezpośredni lot z Sydney do Londynu

Lot testowy (QF7879) stał się najdłuższym pasażerskim lotem na świecie obsługiwanym przez komercyjną linię lotniczą, wyznaczył nowe rekordy zarówno pod względem dystansu, jak i czasu spędzonego w powietrzu. Dystans wyniósł imponujące 17 800 kilometrów, co przekłada się na około 11 060 mil. Z kolei czas trwania lotu to aż 19 godzin i 19 minut.

Źródło: Qantas

Qantas stawia bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Choć długie loty non-stop mają wiele zalet, to jednak Qantas jest świadomy potencjalnych wyzwań związanych z bezpieczeństwem. Firma aktywnie korzysta z danych zbieranych od załogi, aby przekonać australijskie organy regulacyjne lotnictwa, iż trasy bezpośrednie mogą być obsługiwane bezpiecznie. Istotnym elementem strategii jest zapewnienie pasażerom większej przestrzeni poprzez zmniejszenie liczby miejsc.

Podsumowując, Qantas jest na dobrej drodze do zrewolucjonizowania podróży długodystansowych. Australijczycy nie zapominają jednocześnie o bezpieczeństwie. Wszystko to sprawia, iż 19-godzinne loty z Nowego Jorku do Sydney nie tylko mają szansę stać się znacząco krótsze, ale także o wiele bardziej komfortowe dla pasażerów.

Linia Qantas zmuszona wysyłać swoich menadżerów do odbierania bagaży

Idź do oryginalnego materiału